Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
apocalypsze skrev:Om en häst gapar är det fel på bett, händer, tänder lr liknande eftersom dem gapar för att komma undan det obehagliga. En extra rem är alltså inte lösningen, utan kan förvärra problemet istället.
När allting "passar" så att säga och hästen inte längre går med munnen vidöppen, då är det helt okej att köpa sig ett aachen- eller pullarträns. Men det är alltså inte rätt väg att gå för att komma undan hästens gapande!
Annars tycker jag att det är snyggast med pullartränsmen då ska det helst vara på stor häst (stort huvud), annars ser det lätt lite för "ponny-aktigt" ut
![]()
Freja_ skrev:Håller bett och träns på plats? Och ifall hästen gapar....
Kardinal skrev:När allting passar så behöver man det ju inte =/
Polly_Mulle skrev:Ingen häst passar i aachen och jag tycker att det är ett ofog att dra igen munnen med två remmar så nära varandra, speciellt när man rider dressyr!!!
Hoppar man kan jag förstå en pullargrimma, men jag tycker det är onödigt att stänga igen dem så mkt varje dag. Dock skulle jag föredra en pullar ut tändernas perspektiv om jag MÅSTE ha en dubbelknäppt nosrem, brukar räcka med remont eller engelsk...
Lollan skrev:Oj jag blir förvånad över hur många som tycker pullar är snyggast! Jag får nog nästan tänka om! Det får bli ett pullar!!![]()