Abbie haltar på ett bakben. Nervös!!

MissFideli

Trådstartare
Såg nu att Abbie haltar. Har känt igenom hennes knän och hon ömmar inte och jag får böja knäna och räta ut dom utan att hon säger nått mer än att slå med svansen. Usch vad nervös jag blev nu!

Kan man se skillnad på hälta pga knä och hälta pga annat?

Hon knatar runt här och verkar inte bry sig nämnvärt.
 
Sv: Abbie haltar på ett bakben. Nervös!!

Om det inte har gått över efter några dagar så hade jag ringt och rådfrågat vet.Katter har ju en otrolig självläkningsförmåga så det låter inte så farligt eftersom hon inte har ont.
 
Sv: Abbie haltar på ett bakben. Nervös!!

Om det inte har gått över efter några dagar så hade jag ringt och rådfrågat vet.Katter har ju en otrolig självläkningsförmåga så det låter inte så farligt eftersom hon inte har ont.

Ja, jag tänkte vänta till tisdag eftersom det är helg och allt sånt. Om det inte blir mycket sämre förstås. Nu verkar hon vara bättre, och hon har utan problem hoppat upp och ner ur min ganska höga säng inatt.

Hon har fel på sina knän kanske ska tilläggas, därav oron för just det.
 
Sv: Abbie haltar på ett bakben. Nervös!!

Usch då. :/ Men det behöver ju inte betyda patellaluxation, hoppar hon med det uppe i luften eller mer haltar stelt?
 
Sv: Abbie haltar på ett bakben. Nervös!!

Hoppas verkligen inte det. Hon haltar till och från, men det verkar mer vara att hon inte riktigt vill stödja på benet. Inte blockhalt alltså, hon står på det. Nu haltar hon inte, men hon gjorde lite innan jag åkte till jobbetvid 16-tiden idag. Däremot hoppar hon upp och ner ur sängen utan problem så inte borde det vara knäna? Dom "klonkar" när hon går, men det har dom gjort till och från i flera år.
Inga hakningar alls och hon säger inget när jag känner igenom knäna och när jag böjer och rätar ut dom.

När man vet att kisse har problem så blir man ju nojjig!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
782
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 360
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 493
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp