Abessinier

Pazuzu

Trådstartare
Jag har läst lite om denna ras och när jag så småningom kommer att skaffa skatt skulle det vara roligt med denna vackra ras :).
Är det någon här som har personlig erfarenhet om hur det är i sättet m.m.? Det är ju svårt att bara utgå från vad böcker säger. Vad ligger en abessinier i för prisläge (kattunge)?
 
:love:...kan inte säga annat än att du aldrig kommer att ångra dig .

jag har själv 3 vuxna o en unge o det är den mest personliga ras jag någonsin stött på.

Vill du ha tips om uppfödare med ungar just nu så kan jag pm:a dig .
gå gärna in på min länk nedanför o titta på mina skönheter....*stolt mamma* :D

en aby (unge) kostar ca:5500:- om den är viltfärgad,sorrel eller fawn.
en del uppfödare tar en tusing extra för blåa abyssar .

En sällskapsaby kostar lika mkt som ett utställningsexemplar,om den inte har någon defekt.
fast det är inte vanligt bland abyssar ,tex knick o liknande.
 
Varför är blå abysar dyrare än fawn? Fawn borde ju vara ännu ovanligare än blå, eftersom den har både dilution och kanel.
 
Tack så mycket för svaret! :) Jag har tyvärr inte någon möjlighet att skaffa en katt förrän om några år, när jag läst färdigt på högskolan, men du kanske känner till några uppfödare i Småland ändå?
 
Jag känner ingen neråt landet,men jag vet att det ska finnas en mkt duktig uppfödare i Skåne iaf.
jag håller mig ju till Uppsala o Sthlm´s-uppfödarna... :D

gick du in på mitt album?
Marrakech har blivit pappa till tre ungar i Uppsala...ska se om jag kan rota fram adressen till S* Aucuparia´s hemsida/Janne Sjögren.... :D
där finns bilder på hans kull o nå´n ny bild på honom (Marrakech alltså ,i nte janne....hihihi)
 
Ok! Jag kan säkert hitta någon uppfödare i Småland via nätet!

Ja, jag var inne och kikade i ditt album. Vilka underbara kissar! :D Färgen som jag fastnat mest för är viltfärgen, Marrakech är underbar! :love:
Det skulle vara roligt om du hittade adressen till S*Aucuparia's hemsida, det är alltid kul att få se på de små underverken! :D
 
Jag vet inte varför :confused:

Jag skulle personligen inte vilja ha verken fawn eler sorrel. :smirk:
 
Jag har nog börjat gilla blått mer o mer.....
fast en mörk viltfärgad a´ la Marrakech.....tar nog priset . :love:
 
Den hanen som heter Kent,det e Marres pappa... :love:

snacka om lika... :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 642
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 517
Senast: Caoimhe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 185
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp