sireen

Trådstartare
Jag väljer att skriva under anonymt nick då flera här vet vem jag är och jag vill helst inte göra detta alltför offeciellt än!
Orkar inte bry mig så mycket om stavning och dylikt, är bara väldigt rörigt och jag har så många frågor runt ikring det, frågor som jag inte hittar svar på. Så jag hoppas någon vänlig bukefalist kanske vet svar på ngn av frågorna. skulle lätta en stor sten isf..jag vet att jag kan fråga när jag kommer dit men vill gärna veta innan.:)

Då till saken: jag ska göra abort. Jag vet ungifär hur det går till. Har läst en del så vet hyffsat. skriver väll helt enkelt upp frågorna jag har...

När du börjar blöda efter andra "omgången" med piller, får du binda av sjukhuset då eller ska jag sitta på toa och bara låta det blöda ut och sen använda binda när jag kommer hem?

får man stoppa in pillrena själv i slidan(man får tydligen några som ska sväljas och några som ska föras in i slidan)?

Tilläggas bör kanske att det handlar om en medicinsk abort.

Ja..vore evigt tacksam om någon hade svar. Är bara så sjukt nervös, är på Fredag det ska ske :(
 
Sv: Abort

Liten fråga, är medecinsk den man gör innan åtta veckor?
 
Sv: Abort

Kom på att det är det, och 9 veckor. Först och främst går barnmorskan igenom detta noggrant innan själva proceduren genomförs. du får piller som sväljs hos sköterskan, dessa gör att graviditeten avbryts. 24 timmar senare (tror jag) för du själv upp pillren i slidan och samtidigt tar värktabletterna du får enligt ordination. Detta steg kan man göra hemma, eller om man vill ligga inlagd, troligen sker detta hemma hos dig eftersom du tar avbrytningspillren på en fredag hos sköterskan. När du fört upp tabletterna är det bäst att sätta in bindan, efter ca en timme börjar blödningen och i vissa fall kan det vara skönt att sitta på toaletten då flödet kan vara relativt stort, annars var noggrann med att byta binda ofta. Blödningen kommer vara dom en kraftig mens med kraftigare smärta och med mer klumpar. Tror jag fick med allt?
 
Sv: Abort

Jag skickar en massa styrkekramar! (Finns ingen bra smiley för det...)

Styrkekramarna är tänkta att räcka en tid :), bara så att du vet att vi tänker på dig. Det kan ta lite tid innan man är sig själv igen.
 
Sv: Abort

Jag behövde mer smärtstillande, så jag är glad att jag var på avdelning. Jag hade visserligen överlevt utan men sprutan var lätt värt illamåendet (jag blir yr och illamående av morfin). Blödde inte så våldsamt mycket och det var "färdigt" när jag åkte hem.
 
Sv: Abort

tabletter du får hos BM gör att fostret slutar att utvecklas och efter nån dag tar du vaginatorer som gör att livmodern krampar och stöter ut fostret.

jag hade väldigt ont, blödde rejält och är mycket glad över att jag fick ligga kvar över natten!!!
låg mellan lördag och söndag.
blödde nästan 1,5 vecka efteråt.


det är en jobbig process, så tillåt dig själv att känna allt det du känner.
 
Sv: Abort

tack för svar och styrkekramar allihopa , guld värt!!:)

Har en liten fråga till. är bara gynundersökningen på fredag, dom sa att jag förmodligen att få komma på måndag och påbörja processen. helgen efter(alltså inte nu till helgen men nästa helg) har jag en folkrace tävling, som jag jätte gärna vill vara med på. jag är inte orolig för hurvida jag kommer må, men frågan är om det funkar trots att man blöder? eller är det helt omöjligt? vore ju inte så trevligt att blöda igenom helt..
 
Sv: Abort

Det blöder mest de första två tre dagarna så du borde lugnt kunna vara med, annars får du köra nattbindor ;) massa styrkekramar!
 
Sv: Abort

apoteket har ett par jätte bra stora bindor,

styrkekramar..
 
Sv: Abort

*kl* min kompis har gjort abort på 2 sätt ( 2 olika gånger)

Den ena gången fick hon ett piller och DET tärde på hennes psyke så hon var hemma 3 veckor från skolan för att det blödde såpass länge. Den andra gången valde hon att skrapa bort det och det var mycket bättre.
 
Sv: Abort

Det kanske inte var en väldigt nödvändig sak att skriva eller hur? :grin:
 
Sv: Abort

Bestämmer man själv när man tar första pillret? Har som sagt bara gyn undersökning senare idag, tänkte får man välja vilken dag man bokar tid för första pillret?
 
Sv: Abort

Ja det brukar man göra, men det beror ju hur långt du gått, eftersom man ska göra det innan v 10, men är du inom tidsgränsen ska det inte vara några problem!
 
Sv: Abort

är runt v 4 så det borde vara lungt :)

Tusen tack för svar, tror jag lyckats fråga dom frågor jag grubblat över, enorm lättnad!!:laugh:
 
Sv: Abort

Hon frågade ju om det? Min kompis bryr sig inte om att jag skriver det här. för INGEN vet vilken kompis jag snackar om och det är inte många här på buke som vet vem jag är förutom dem jag själv snackar med.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 179
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 363
Senast: Enya
·
Gravid - 1år En fundering, ska skrivas in på första mvc-besöket och har fått papper att fylla i. En av frågorna är antal aborter jag gjort. Jag får...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 121
Senast: Milene
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 452
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp