Bukefalos 28 år!

Acer och Adsl

daymint

Trådstartare
Skulle vilja veta erfarenheter av bärbara datorer av märket Acer,har sett en hel del prisvärda exemplar men vill nu veta hur de fungerar och vad det finns för erfarenhet av märket.Och sedan till min andra fråga,det är så att där jag bor så kan jag inte få adsl uppkoppling av tele 2 men av tex glocalnet och bredbandsbolaget,hur kommer det sig?Om nu telestationen är utbyggd borde inte alla operatörer kunna erbjuda sina tjänster där då?
Tack för svar
 
Sv: Acer och Adsl

Det finns ju begränsat antal platser i varje station, beroende på hur många som bor i området. I vissa mindre stationer så hyr t.ex. BBB och GN in sig på Skanovas utrustning och kan på så sätt erbjuda sina tjänster trots att stationen är liten.

Antingen så får Tele2 inte plats, eller så har de helt enkelt inte intresse av att leverera till den stationen. Man behöver ha en liten kundstock för att det ska löna sig att hyra in sig/sätt in egen utrustning.

Kan Tele2 inte leverera alls eller kan de inte leverera just nu pga platsbrist? Är det pga det senare så kan det gå att tjata till sig en plats, de flesta leverantörer brukar ha ett antal platser lediga för t.ex. kunder som flyttar eller företagskunder.
 
Sv: Acer och Adsl

då hugger jag in på frågan om märket acer..
de är ok, men inte högsta kvalite.
det varierar dessutom friskt mellan deras lågprismodeller och de lite dyrare (och bättre)
prestandan är ok, det som kan kännas dåligt är rangentbord, skärm och själva chassit
men hittar du en som du känner verkar bra, gå på den, du kommer säkert bli nöjd.
det är kanske jag som är kräsen.
 
Sv: Acer och Adsl

Hmm okej tack för ditt svar,som sagt jag är inget vidare på att förstå allt i denna djungel.Men har jag förstått dig rätt så betyder det ev att telia och tele 2 tex inte har ngt intresse av att leverera adsl i detta område eller att ngn annan operatör har "bokat" upp denne telestation.Var in på teracoms hemsida,de som har hand om dessa telestationer och där fick jag upp en rad andra operatörer som levererar bredband hit,men telia och tele 2 fanns inte med på listan.Jag trodde det var så att bara telestationen var utbyggd så kunde man välja vilken operatör: som helst men det var tydligen fel har jag förstått nu.Hoppas jag hajade detta rätt nu?:)
 
Sv: Acer och Adsl

Jag har en Acer Aspire 3000 och jag älskar den! Tangentbordet är underbart att skriva på och skärmen är toppen! Den blir dock lätt repig, kan surra lite högt ibland och batteritiden är inte den bästa.
 
Sv: Acer och Adsl

Som allting annat är kvaliteten på datorn beroende av vad som finns i den. Min förra dator var en Acer Travelmate (och något nummer), en liten smidig och tyst sak på knappt 2 kg och med en batteritid på över sju timmar. Fyra och ett halvt år och mycket användning senare är batteritiden fortfarande över två timmar. Det var någon specialprocessor i den som möjliggjorde den långa batteritiden.

Summan av kardemumman så var jag mycket nöjd med min Acer, men jag är minst lika nöjd med min macbook som jag har nu.
 
Sv: Acer och Adsl

Har också en Acer Travelmate, kan dock vara ett annat nummer efter. Min batteritid är bara runt 20 min och jag kan inte använda trådlöst när jag går på batteri.

Annars är jag väldigt nöjd med min dator, underbar känsla i tangenterna bla, har haft den i snart 2 år.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 668
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 161
Senast: cirkus
·
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 625
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp