Ackumulatorhoppning ??

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Lady_Plady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 332
L

Lady_Plady

Jag och min pålle ska ut och tävla LA nu framöver och har kollat ut lite tävlingar och så. På proppen står det Ackumulatorhoppning och joker eller nått sånt och vad betyder nu detta ?? :confused: Hoppas att ni kan hjälpa mig så att jag förstår :angel:

Sv: Ackumulatorhoppning ??

Banan består av enkelhinder, man får 1 poäng för hinder 1, 2 poäng för hinder 2 osv.
Hindrena blir större/svårare vartefter, hinder 1 ligger ofta under klassens höjd, och det sista får vara ngt över.
River man får man inga poäng på det hindret.
Sista hindret finns två alternativ på - ett vanligt hinder som ger poäng efter hindrets nummer, och ett jokerhinder som ger dubbelt så mkt (men minus om man river det). Är ofta med svårare väg, och svårare hinder tex helt utan marklinje el likn.
Mest poäng + snabbast ritt vinner.

(Tips - alla olika bedömningar finns utförligt beskrivna i hopp-TR, kan vara bra att ha om man ska tävla :D)

Sv: Ackumulatorhoppning ??

P319731

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 019
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 449
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka