Action Backpad kommentarer önskas!

Trocadero_lover

Trådstartare
vad tycker ni om denna padd? bra? hållbar? stötdämpar den? Är den bra att använda? Om man jämför med de svarta som är 1cm tjocka, är denna bättre än dem? va tror ni?den ligger i pris på över 1000 kr...

Går och småfunderar på att köpa en sådan,... :bump:

Sv: Action Backpad kommentarer önskas!

gör din häst en god gärning köp inte någon sådan padd.

hört från ett flertal källor att hästens nerver inte mår så bra. även att den trycker på ryggraden.

nanni skrev:
gör din häst en god gärning köp inte någon sådan padd.

hört från ett flertal källor att hästens nerver inte mår så bra. även att den trycker på ryggraden.

Det har jag också hört någonstans. Spara dina pengar och köp något annat.

det e inte alls bra.. tänk dej själv när hästen skuter rygg.. padden ligger ju på ryggraden! jag använder tex fråskinspadd på min häst men den e amatomisk sydd men manke och rygg kanal.

Fast den kritiken gäller ju gelepaddar i allmänhet. Vill man absolut ha en sådan så är aktion den bästa, eftersom den är såpass tunn och smidig att man faktiskt kan lägga upp den i en kanal så att ryggraden kan gå fri. Det kan man ju inte med de billigare (ofta stela och klumpiga) paddarna.

Jag skulle vilja ha något under sadeln som stötdämpar och så, men kan jag ha min mattes fårskinnspadd under sadlen? bara vid hoppning då i princip.

men vad händer när du aktiverrar hästen?? lägger sig inte padden ner då?? :confused:

en i stallet har en actionpadd som hon lägger upp i en tunnel, precis som med schabraket och där ligger den hela tiden. Själv hade jag en svart, ganska tjock gelpad för länge sedan men den la sig platt mot ryggen precis som du sa. Man märker stor skillnad mot action och billigare paddar, men rekommendera den vågar jag inte göra eftersom jag inte själv har en.

Kavalkade har schabraker & vojlockar med "inbyggd" stötdämpning, den dyrare sorten kan du dessutom byta ut "stoppningen" efter hur mycket du vill padda upp.
Helt suverän tycker jag. Det finns några nackdelar..dyr, begränsad livslängd eftersom det sitter fast på shabraket/vojlocken så man måste köpa flera stycken & med tanke på priset är ju inte det så kul..
Men eftersom paddarna ligger på varsin sida om ryggraden kan man ändå göra en kanal.. & sadeln ligger dessutom helt stilla.
Jag har bara hittat dom på Sharpmans än så länge, men med tanke på hur bra dom är så borde ju fler affärer börja sälja dom..

ok... det e ju bra då men frågan e om den skonar nerverna på ryggen

akton är den bästa paden som finns att få tag på och det är ju bara att ''dra'' upp den lite vid manken och sen ligger den ju kvar där :) jag är jättenöjd med min, har använt den länge och den trycker inte.

Kavalkadeschabrak finns på häst och hundhuset också och det är också något jag rekommenderar ännu varmare! Min sadel åkte fram innan men nu liggen den helt stilla :)

joo det går ju iaf men det jag fuderar över e att padden ligger på ryggen iaf.. asså ryggraden.. när hästen rör sig

Fast om man tänker så borde man ju ha helt urgröpta sadlar så att ryggen oxå kommer upp, för hujedamig för den häst vars ryggkotor sticker upp så mkt som jag ser framför mig just nu

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 630
Senast: ildiko
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från... 2
Svar
28
· Visningar
4 152
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 301
Senast: cassiopeja
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 449
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka