Administrativ miss med sjukskrivning

Bukefalos 30 år!

Wille

Trådstartare
Jag har nog gjort en administrativ miss. Min rygg rasade ju för ett tag sedan och jag var sjukskriven från jobbet i 12 dagar. Jag hade inte en tanke på att sjukskriva mig från jobb- och utvecklingsgarantin. Det borde jag förstås också ha gjort eftersom jag inte kan vara sjukskriven 50%. Hur fan löser jag det här?

Jag har nog gjort en administrativ miss. Min rygg rasade ju för ett tag sedan och jag var sjukskriven från jobbet i 12 dagar. Jag hade inte en tanke på att sjukskriva mig från jobb- och utvecklingsgarantin. Det borde jag förstås också ha gjort eftersom jag inte kan vara sjukskriven 50%. Hur fan löser jag det här?
Har du ett sjukintyg kan du sjukanmäla i efterhand. Men ta kontakt med din handläggare.

Går det att anmäla sjukdom som orsak till frånvaron i efterhand?
Har du haft aktiviteter som du inte kunnat delta i, så du verkligen haft en frånvaro pga. sjukdom?
Eller måste du vara sjukskriven därifrån av administrativa skäl oavsett om du haft reell frånvaro eller ej?

Går det att anmäla sjukdom som orsak till frånvaron i efterhand?
Har du haft aktiviteter som du inte kunnat delta i, så du verkligen haft en frånvaro pga. sjukdom?
Eller måste du vara sjukskriven därifrån av administrativa skäl oavsett om du haft reell frånvaro eller ej?
Jag har exakt INGA aktiviteter i jobb- och utvecklingsgarantin. Det enda jag ska göra är att söka jobb på egen hand och rapportera vad jag sökt och när.

Det är av administrativa skäl jag måste vara sjukskriven på 100%

Jag befarar att FK inte godkänner sjukskrivning i efterhand. Det är de som betalar ut mitt aktivitetsstöd.

Jag har exakt INGA aktiviteter i jobb- och utvecklingsgarantin. Det enda jag ska göra är att söka jobb på egen hand och rapportera vad jag sökt och när.

Det är av administrativa skäl jag måste vara sjukskriven på 100%
Ja, om du vet att reglerna är så att du måste sjukskriva dig i en sådan situation så får du ju försöka göra det i efterhand. Då lär väl det bästa vara att höra av sig till FK så fort som möjligt om det?

Det ser illa ut. Det här är vad som står på AF hemsida. Skit också.

1000014889.webp

Det ser illa ut. Det här är vad som står på AF hemsida. Skit också.

Visa bifogad fil 189128
Vad händer om du går in där och anmäler som vanligt men i efterhand?
Att de skriver så i allmänna termer behöver inte betyda att den absoluta regeln är dag 1 eller ingen ersättning. De schabloniserar hur de uttrycker sig för att betona vikten av sjukanmälan, så de exakta detaljerna kan man inte dra slutsatser om av en sådan information.

(Jag har sjukintyg för de sista 5 dagarna, inte de 7 första.)
Det lär väl i alla fall framgå av intyget ev. kompletterat med journal från första kontakten att du i alla fall varit sjuk från den dag du blev det, så om det bara handlar om att bevisa det så borde det väl duga. Normalt ska du ju inte ens ha intyg på de första dagarna.

Med tanke på hur länge du varit sjuk så har du väl ett läkarintyg åtminstone för en del av perioden? Det underlättar alltid eftersom du då har papper på det så det ska du absolut skicka in så snart du kan.

Med tanke på hur länge du varit sjuk så har du väl ett läkarintyg åtminstone för en del av perioden? Det underlättar alltid eftersom du då har papper på det så det ska du absolut skicka in så snart du kan.
Det står i tråden att jag har intyg för de sista 5 dagarna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka