Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2021

Vi kör väl en ny tråd med alla lucköppningar förresten? Känns som att den här kommer att ta slut direkt annars 😂
Ja, det lär nog behövas. Den som är mest morgonpigg på onsdag får väl äran att starta ny tråd.
Det var inte jag. Även om jag var sjukt frestad. ;) I slutändan landade jag i att jag har nog svårt att hinna äta frukost, lunch och middag, hur ska jag hinna en massa annat också? :crazy:
Det var inte jag heller, även om jag var sugen.
 
Alltså jag blir onekligen väldigt sugen på denna kalender nu... Är det påsar med pulver som blandas i varmt vatten bara? Är det en bra balans mellan vatten och pulver tycker du? Jag kan tycka att tex O'boy på påse kan bli lite svagt om man följer instruktionerna så då brukar jag ta lite mindre varmvatten. Men den varm chokladkalendern jag såg var ganska dyr, så då vill jag ju inte riskera att det blir halvgoda koppar pga att det blir för svagt. Haha nu blev det långt men du kanske fattar hur jag menar? 😊 @Silver Girl
De ska blandas i varm mjölk, 2 dl rekommenderas. Jag har stora muggar på närmare 3 dl och tycker det blir ganska kraftig smak ändå.
 
Vi har totalt fem kalendrar i huset :D Jag har två, dottern har två, varav en är en jag gjort själv, och pojkvännen har en.
Blir spännande också att se vad mina föräldrar tycker om tekalendern. De sa iaf att de var glada för den :D

Inte omöjligt att jag slår till på ytterligare någon när de, förhoppningsvis, reas ut om någon vecka :p
 
Explosionen av adventskalendrar i år har nog verkligen gynnar konsumenterna, tror inte jag sett så här många på rea innan :)

Ja utbudet är helt galet iår! Det ska blir intressant att se vad som händer nästa år. TheBodyShop t ex hade massor av kalendrar kvar i måndags när jag var förbi, de marknadsför ju mot BlackFriday så de kan väl inte rea ut den här helgen.

Är tveksam till att Coolstuff tar in en delikatesskalender igen, de verkar ju ha sålts ffa nu under BlackFriday. Inte så lönsamt kanske. Eller ett genidrag från deras sida…
 
Ja utbudet är helt galet iår! Det ska blir intressant att se vad som händer nästa år. TheBodyShop t ex hade massor av kalendrar kvar i måndags när jag var förbi, de marknadsför ju mot BlackFriday så de kan väl inte rea ut den här helgen.

Är tveksam till att Coolstuff tar in en delikatesskalender igen, de verkar ju ha sålts ffa nu under BlackFriday. Inte så lönsamt kanske. Eller ett genidrag från deras sida…

Den kan ju vara slut hos tillverkaren också.
 
Nja, jag tänker mer att det är ju en rackarns dyr kalender och säljs den bara när de sätter ner priset 25% så sjunker ju vinstmarginalen och då är det frågan om den är lönsam att ta in.

Ja, så kan det absolut vara :)

Det märks verkligen att det gått lite inflation i skönhetskalendrar och hur viktigt det är med Grääs öppningar på YT. Skincity har ju rabatt på sin nu och den finns kvar (är fortfarande lite irriterad på att jag köpte den till ordinarie pris, det gör jag inte om nästa år!). De kalendrar hon verkligen gillat av de som jag har koll på sålde ju slut väldigt snabbt (Hudoteket osv).
 
Sista luckan i YR-kalendern. En mascara i fullsize 😍 Känns som en bra avslutning på en riktigt grym kalender! Jag har redan fått 6 mascaror i diverse gratisgåvor och från Nordic Feelkalendrarna men det är åtminstone något jag använder dagligen (och ibland flera gånger om dagen (😅) så jag räknar med att jag kan göra slut på den här också.

Blev ju rätt bra det här ändå, att lucka 24 är idag, imorgon uppladdning för resterande kalendrar och sen startskott på onsdag :D

IMG_20211129_071104.jpg
 
Ja, så kan det absolut vara :)

Det märks verkligen att det gått lite inflation i skönhetskalendrar och hur viktigt det är med Grääs öppningar på YT. Skincity har ju rabatt på sin nu och den finns kvar (är fortfarande lite irriterad på att jag köpte den till ordinarie pris, det gör jag inte om nästa år!). De kalendrar hon verkligen gillat av de som jag har koll på sålde ju slut väldigt snabbt (Hudoteket osv).
Att Skincitys fortfarande finns kvar är årets stora överraskning! De som tidigare tagit slut på en kvart.
 
Att Skincitys fortfarande finns kvar är årets stora överraskning! De som tidigare tagit slut på en kvart.
Jag tror helt enkelt folk vill testa annat. Hudoteket, Glowid, Lyko, osv osv. I kombination med att Skincity säkert hade beräknat ännu högre efterfrågan eftersom de ändå varit så efterfrågade de senaste åren.

Sen tolkar jag det som att de innehållsmässigt gått åt ett lite annat håll. Ännu fler mindre produkter (storleksmässigt) i högre prisklass istället. Jag tror helt enkelt inte gemene skincity-köpare är riktigt ute efter just det.
 
Ja, så kan det absolut vara :)

Det märks verkligen att det gått lite inflation i skönhetskalendrar och hur viktigt det är med Grääs öppningar på YT. Skincity har ju rabatt på sin nu och den finns kvar (är fortfarande lite irriterad på att jag köpte den till ordinarie pris, det gör jag inte om nästa år!). De kalendrar hon verkligen gillat av de som jag har koll på sålde ju slut väldigt snabbt (Hudoteket osv).
Ja jag tror faktiskt Grääs har påverkat i extremt mycket högre grad än vad man kan förstå. Vilken maktfaktor hon har varit gentemot många tillverkare i år!
 
Ja jag tror faktiskt Grääs har påverkat i extremt mycket högre grad än vad man kan förstå. Vilken maktfaktor hon har varit gentemot många tillverkare i år!
This.
Jag tror också det. Kalendrar hon höjer till skyarna säljs ju slut blixtsnabbt och kalendrar hon är mer negativ till ligger kvar hos butikerna.

Jag tycker att det är jättebra med hennes öppningar! Jag skulle inte köpa en (dyr) skönhetskalender utan att veta om innehållet innan så hennes kanal hjälper mig massor. Enda jag köpte i år utan någon som helst koll på innehållet var Nordic Feel-kalendrarna men de var å andra sidan inte särskilt dyra heller.
 
Jag tror helt enkelt folk vill testa annat. Hudoteket, Glowid, Lyko, osv osv. I kombination med att Skincity säkert hade beräknat ännu högre efterfrågan eftersom de ändå varit så efterfrågade de senaste åren.

Sen tolkar jag det som att de innehållsmässigt gått åt ett lite annat håll. Ännu fler mindre produkter (storleksmässigt) i högre prisklass istället. Jag tror helt enkelt inte gemene skincity-köpare är riktigt ute efter just det.

Det håller jag med om. Skincity var ju länge en av få som hade en kalender så de var ju lite av enda alternativet (iaf vad gäller high end).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 272
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
713
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 066
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp