Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2022

Nu har jag inte haft någon kalender på flera år så i år ska jag faktiskt unna mig en enda, från Pärlans konfektyr. Jag står inte ut med en massa små plastförpackningar och pryttlar, men i detta fall finns det inte ens en mikroskopisk risk att den ska innehålla onödiga prylar som kastas eller som jag inte tycker om. :d

Och så kunde jag dessutom råka beställa hem lite kolasås med smaken äpple/kanel + en del lösa kolor när jag ändå var inne och klickade. Vore ju synd att inte skicka ett ordentligt paket när de ändå ska, liksom.
Tack för tips, har beställt en till en galning jag känner som föredrar kola framför choklad :cautious:
 
Om det är samma innehåll som förra året så var julkakan på julafton oätbar men det andra väldigt gott. :d
Jag hittade en innehållsförteckning på en engelsk sida så det kan vara från förra året, stod inget årtal. Var en rom-russin-kaka jag kände mig tveksam till.
 
Senast ändrad:
Var hittar ni innehåll för Cartwright & Butler-kalendern?

Är sugen på den, men 4K är mycket och jag vill ju även ha andra kalendrar. Jag har dessutom redan te och marmeladkalender. Egentligen vill jag bara åt kakorna :p Tror det får bli nästa år på den istället!
 
Rom-russin är fudge, inte alls så tokig. Iced christmas cake är den du ska vara rädd för. :bag:
Jag skulle rekommendera att man byter ut lucka 24 mot vilken annan som helst så slipper det bli ett sånt antiklimax på självaste julafton.

Vet man till exempel att kidsen ska till ens hopplösa ex på lucia så skickar man helt enkelt med kakan då, som en present till en inte särskilt kär vän liksom.
 
Jag hade just bestämt mig för att inte köpa en kalender i år, trots allt. De som känns värda pengarna för mig atm, när det gäller skönhet, är typ GlowID och möjligen Skincity. Och jag har massor av hudvårdsprodukter hemma som jag vill använda (k-beauty har ju faktiskt utgångsdatum..) - dels från förra årets kalender och dels från andra köp när det varit en stor gwp (typ 5st av mina favoriter, i full size...). Småprover och sånt hamnar oftast på Tradera, har jag insett... Sephora hade en del kul smink i sin i år, men lite för mycket annat som jag nog inte skulle använda.

Men så släppte LH Cosmetics en kalender idag. Och en rabattkod för 20% rabatt. Jag gillar verkligen LH Cosmetics, och har inte så mycket från dem idag. Så den fick det bli! Min vardagslyx i decembermörkret.😍

Nån mer blir det troligast inte. Jag och sambon ska nog satsa på att göra saker ihop, fika ute och kanske lyxa till det med några väl utvalda praliner som vi verkligen gillar istället. 🤗❤️
 
Nej! Sjukt dåligt. Men du kan få en pytteliten necessär av dålig kvalitet sydd av något barn i kina om du vill!
Nu snackar vi! 🥳🤩 Till damer i min och @athena_arabians ålder räcker det dock inte med en mininecessär. Senaste gången jag och @athena_arabians hade spakväll tog jag med mig hästsläpet upp så att jag fick plats med alla nödvändiga krämer som gör oss yngre 😆
 
Alltså, den ser ändå mycket bättre ut i år. Fortfarande inte värd pengarna, imo, och det kan väl inte varit jättesvårt att fundera ut en bättre än förra årets katastrof..men ändå :p . Fick en länk i en FB-grupp där det gick att se innehållet.
Jag tyckte det var mest skräp: flera luckor med olika puffar och blenders. Typ 5-6 luckor med sheetmasks, en skitful necessär, hårspännen i vit plast där det är tryckt CAIA med stora bokstäver. Fler mascaror osv. Kunde varit lite mer varierat i luckorna tycker jag!
 
Ok. Jag vill ha delikatesskalendern, men helst inte till fullpris. Får ju 10% för nyhetsbrevet men skulle helst vilja få det lite billigare ändå.
Vågar man vänta till black friday? Någon som vet vilket pris man fick den för förra året?
 
Ok. Jag vill ha delikatesskalendern, men helst inte till fullpris. Får ju 10% för nyhetsbrevet men skulle helst vilja få det lite billigare ändå.
Vågar man vänta till black friday? Någon som vet vilket pris man fick den för förra året?
Jag har en 20% kod om du vill ha den. Tror att jag gav runt 2500:- förra året på black friday + de extra 10%.

De har 46 st i lager.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 561
Senast: Blyger
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 979
Senast: Habina
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 998
Senast: EmmaBovary
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 668
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp