Advokat 963

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ancan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 9 524
Sv: Advokat 963

Marknadsföringen blev lite halvdan iom att det krånglade lite med licenslösningen, tack vare att det var så länge sedan han godkändes, och ej varit i avel på flera år.
han kom till halland i mars iår, om jag fattade det hela rätt.

MABUSE: Inte för att jag förtår att du hängt upp dig så mkt på mitt ordval "skogsmullat"- men resultaten som han hade 2003 är ju "längesedan" - och väldigt låga om man jämför med de förhoppningar man hade på Advokat innan han skadades...
Sitter du inne med några andra resultat än vad jag kan få fram av Ridportsförbundet, så vore det jätteintressant om du ville dela med dig av dessa!

Och att "skogsmulla" har ju olika betydelse för oss alla - för mig är det att jobba en häst i rätt form, runt träd och i backar, sidvärtesträningar över vägar mm. Man behöver inte "åka" häst för att man väljer att använda skogen som sin träningsarena.
Man behöver inte heller tävla för att kunna rida en häst i fin form.:)

Har också sett annonsen i ridsport, han ser snygg ut!

Reagerade just på att en bruksprovsvinnare inte använts i avel.
Hur gamla är hans avkommor och hur många är de?

*kl*

Underlig affär allt detta omkring honom :confused:

Att man låter en så ung lovande hingst bara "försvinna" från aveln :confused:

kl
Fick för mig att det var en adress till en hemsida med i annonsen men jag hittar ingen hemsida... Någon som har adressen?

Han var SVÅRT skadad i ansiktet, jag har hört att en eller två av ägarna (de som köpte in honom hit från Tyskland), inte ville fortsätta deläga honom, och att den tredje parten köpte loss de båda övriga.

Lilla hjärtat (88-K - Alpen Fürst) står hos Advokat då hon inte accepterar inseminering, så man får hoppas på en fin fölunge till nästa år.

vad tyckte "lilla hjärtats" matte om Advokat då? Och framförallt-vad tyckte LH själv :-)

Håller tummarna att det fungerar på naturlig väg istället då.

:angel: Eftersom jag bor 95 mil därifrån är det en ren chansning....

Jag fattade tycke för honom efter han vunnit bruksprovet, och nu dök han upp igen, så då kändes valet rätt.

Vad lilla hjärtat säger får framtiden utvisa :D

Han har ju gått en del här uppe, men nu är det säkert minst tre kanske fyra år sedan jag såg honom på ngn. bana.

Ja, det har hon gjort. En riktig blinddate. Tur det finns siffror att tillgå även om de inte säger allt. Svårt att hitta en bra hingst som står på naturligt tycker jag.

En sak är säker iallfall.
Du behöver inte oroa dig för skötsel och annat vad det gäller ditt sto.
Claes och hans "team" är mkt proffsiga, och tar väl hand om alla hästar där.Stora ,rejäla hagar, och massa halm i boxarna...

MABUSE: Inte för att jag förtår att du hängt upp dig så mkt på mitt ordval "skogsmullat"- men resultaten som han hade 2003 är ju "längesedan" - och väldigt låga om man jämför med de förhoppningar man hade på Advokat innan han skadades...
Sitter du inne med några andra resultat än vad jag kan få fram av Ridportsförbundet, så vore det jätteintressant om du ville dela med dig av dessa!

Och att "skogsmulla" har ju olika betydelse för oss alla - för mig är det att jobba en häst i rätt form, runt träd och i backar, sidvärtesträningar över vägar mm. Man behöver inte "åka" häst för att man väljer att använda skogen som sin träningsarena.
Man behöver inte heller tävla för att kunna rida en häst i fin form.:)

Jag "hängde upp mig" eftersom historien lät så konstig - vem köper en häst för tresiffriga belopp för att bara rida ut i skogen (oavsett om man rider i form eller inte)?

Att köpa en häst för de pengarna att rida 1,30 med är något annat. Då kan man förstå det bättre, och historien blir inte lika konstig.

Ditt ordval gjorde det svårt att förstå vad du menade, helt enkelt.:)

Skönt att höra! Får se om jag kan åka ner på semestern, har en liten önskan om att få se honom live ;) Och självklart hälsa på lilla hjärtat.

Advokat har tränat hoppning senaste året och han är superläcker. Det var tänkt att han skulle tävlas i hoppning hos sin fd ägare utanför Gävle men det blev aldrig ngt av det men han är mkt vältrimmad då ägaren (frun) är en mkt duktig dressyrryttare. Och det finns alltid människor som vill ha en fin häst att titta på ovansett om man använder den eller ej.... kul att han används i aveln igen =)

precis vad jag hört. och jag har sagt det tidigare, men det tål att upprepas. Han vbar MKT välriden och musklad när han kom till Halmstad, så man förstår att det inte är ngn "vem som helst" ryttare som åkt omkring på honom!

Idag har mitt sto fått åka till Advokat.
Mamma körde ner henne, och sa att han var otroligt mycket finare live än på annonsbilden i Ridsport :d
Nu väntar vi bara på att damen ska behaga bli brunstig, just nu var tydligen gräset mycket mer intressant än en showande hingst. :mad:

Hoppas på en liten snygging nästa sommar :love:

Har kraftiga funderingar på Advokat näst vår.
Han är jättesnygg!!!
Mitt fullblods-sto med en jättefin extriör men ngt kort rygg borde passa honom väl, eller väl ihop då jag har för mig att han är relativt långlinjerad, iallafall inte av den kortare modellen och med en väl ansatt hals.
Att det blir vackra och uttrycksfulla huvuden ggr två gör ju inget heller...

Att han hoppar och rör sig bra är det viktigaste och det har jag hört att han verkligen gör.
Hoppas han har ett bra temperament, det är viktigt i alla avseenden.
Min tjeja är det coolaste och mysigaste jag någonsinn stött på så är han god i sinnelaget men med mycket hoppvilja så är han förstahandsvavorit våren -08.

Jag "hängde upp mig" eftersom historien lät så konstig - vem köper en häst för tresiffriga belopp för att bara rida ut i skogen

Och jag hänger upp mig på att du skriver tresiffriga belopp - för mig är det 3 siffror = 100 - 999 kronor och det är ju väääldigt billigt även för en skogsmullehäst!!!!!
Du kanske menar sexsiffrigt? 100 000 - 999 999 kronor......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka