Bukefalos 28 år!

Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

M

murran

Hjälp! jag har fått ett virus och nu vet jag inte hur jag ska få bort det.
Jag har windows xp och virusprogrammet heter Symantec. Virusprogrammet har lagt viruset i karantän men säjer att för att ta bort det måste jag "turning off system restore". Jag är en riktig kratta på engelska, så jag skulle behöva lite hjälp känner jag. Viruset ifråga heter; Adwere Kuaiso.
 
Sv: Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

puttar lite! någon
Gick in på symantecs sida och där står på engelska så jag fattar inte vad jag ska göra.
 
Sv: Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

Viruset är satt i karantän, för att ta bort det permanent måste du stänga av systemåterställning. (vilket inte jag rekommenderar)
Prova att gå in o tömma karantänen, vet iof inte om det går i Symantec (Norton?)

Skall du stänga ner systemåterställning, så glöm inte att aktivera det igen efter borttagningen.
Alternativt ta hem ett annat program som klarar av att rensa.
Som typ detta: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
 
Sv: Adwere Kuaiso Hjälp hur få bort?

Ok, och stort tack för hjälpen. Jag gick in och stängde av systemåterställning, sen gick det att ta bort viruset, och sen så knäppte jag på systemåterställningen och det fungerar som vanligt igen. Ska ladda hem programmet du rekommenderade. Tack igen:)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 980
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 726
Senast: tott
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 253
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Känner att jag måste skriva av mig någonstans och buke brukar vara bra på att finnas där.. I fredags kväll fick jag reda på att en nära...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp