Bukefalos 28 år!

Äckeltråd men är detta normalt?

Mirre

Trådstartare
Blöder efter förlossningen gör man ju alltid.
Så även denna gång.

Rasmus är en månad snart (på fredag)
Blödningen hade minskat men nu verkar den snarare öka igen?
Är det verkligen normalt? Borde det inte minska mer och mer efterhand istället? Som det har gjort, men sedan blivit mer?
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Jag har hört/läst flera som har haft så, att det minskar för att sen öka igen.
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

För säkerhets skull så ska du ringa mvc morgon och höra med dem. Jag blödde rätt kraftigt efter sonens förlossning. Men minns inte hurvida det ökade eller inte efter en tid.
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Skönt och läsa :) då är det nog lugnt då.
Man blir ju orolig att det ska vara något.
Har haft liten aning ont i magen men det kan ju vara något helt annat också.

Lady_mike: ja det är väl lika bra att ringa. Om inte annat för att få höra att allt är lugnt.
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Min kompis blödde kraftigt i 5 veckor, lite växlade det i mängd nån dag här och där. Sen var hon blödningsfri i ett par dagar och sen började mensen:D Lite orättvist kan tänkas.
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Det är inte mensen då? En kompis till mej ammade fullt men fick ändå tillbaka mensen en månad efter att bebisen var född.

Jag tycker ändå att du ska kolla upp det, om inte annat så för blodvärdets skull så att du inte börjar må dåligt av järnbrist.
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Som tidigare skrivits, så ring du och hör med mvc :)
Men jag hade blödningar som minskade, för att sedan öka ngn/ngra dagar.
Hade blödningar i totalt 5-6 veckor tror jag, sen fick jag mens när lillan var nio veckor :grin:
(Ammade(ar) fullt, men sådan tur att jag slapp det besväret en gng i månaden, det hade jag inte :(
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

För mig försvann det helt efter fyra veckor, men kom tillbaka efter ett par dagar. Helt normalt enligt min BM och hon påpekade att många trodde det var mensen, men att det inte var det. Mycket riktigt i mitt fall i alla fall, för mensen kom första gången när sonen var 8 månader sen. :)
 
Sv: Äckeltråd men är detta normalt?

Jag hade avslag i mer eller mindre 8 veckor, och det var många gånger jag trodde det var slut, sen började jag blöda igen.

Jag pratade med min BM och hon sa att det var helt normalt, men eftersom moderkakan hade varit lite trasig gjorde de en koll så att det inte var några rester kvar.

Hör med din BM, men som sagt tror jag det är helt normalt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Kirre
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 608
Senast: cewe
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 389
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 496
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp