Bukefalos 28 år!

Äckliga fästingar!

nyponros

Trådstartare
Japp, nu är de här igen.
Fästingarna!
Lilla vovven är med mig i skogen varje dag och jag har redan börjat hitta massor av fästingar på henne...
De dras inte till den stora lika lätt av någon anledning.
Därför har jag bestämt mig för att använda något medel, halsband eller liknande.
Vad är bra, vad fungerar, vad använder ni?
 
Sv: Äckliga fästingar!

:bow: Scalibor-Halsband:bow: Finns receptfritt på apoteket....
Suveränt oslagbart bäst om man vill ha det fästingfritt:bump:
Döden dö åt de små äckliga parasiterna:eek:
 
Sv: Äckliga fästingar!

Vi har gröna fästinghalsband. Inte samma som på apoteket, men bra är de. Luktar citronella och hjälper i 4 månader. Har halsband på både hundarna och katterna. Plockar bara ett par få fästingar per djur och säsong.
 
Sv: Äckliga fästingar!

Åh, till katterna vill jag också ha :) Går de av om de skulle tex fastna?

Hur mår grisarna :D
 
Sv: Äckliga fästingar!

Åh, till katterna vill jag också ha :) Går de av om de skulle tex fastna?

Hur mår grisarna :D

Jo, sitter kattkräket fast ordentligt tror jag nog att den kan gå av på mitten om man drar :devil: Halsbandet går nog inte av, men på kattmodellen finns nån sorts töjbar bit så att de kan komma ur sitt halsband. Annars sitter varken katt eller hundhalsbandet så hårt att det inte skulle knäppa upp sig om de satt fast och de försökte dra sig loss.

Hur gick det på utställningen?

Smånassarna har det bara bra. De har slutat gå på staketet redan. Bökat över tråden har de också gjort så det finns inte mycket kvar att böka åt de andra när de kommer
nasse1.jpg
 
Sv: Äckliga fästingar!

Fick en slät etta och tvåa i sin klass. Tyckte domaren dömde väldigt bra, men det vi många reagerade på var att bara den hunden som vann i varje klass fick CK, förutom i championklass. Och var inte bara min ras.
Men jag är nöjd, för hon fick en väldigt fin kritik. Även om jag tycker hon är värd ett CK :)

Förlåt jag knyckte tråden lite, men ville ju svara på frågan :)
Nu ska jag iväg igen med nästa hund...
 
Sv: Äckliga fästingar!

Det kanske är det jag har?

har iaf köpt ett halsband nu, köpt i djuraffär, som är grön/gult.
Luktar som flugmedel för hästar typ:p

Fungerar hittils väldigt bra, har inte hittat någon sen det åkte på för några dagar sedan!
 
Sv: Äckliga fästingar!

någon som kan rekomendera ett bra fästinghalsband som funkar på hundar med lång & tjock päls (Samojed)?! :angel:
Plockar si så där 15 fästingar varje dag på henne som kryper i pälsen....!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 534
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 143
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp