Ägaren vill höja priset på foderhäst.

Sv: Ägaren vill höja priset på foderhäst.

Är det?


Inte här hos mig i vart fall. Måste hålla mina under många år för att komma upp i inköpskostnaden.

Även jag anser det mycket dyrare att hålla häst än att köpa den, visst beror det på ras osv, men min häst har exempelvis redan efter ett år kostat mer än vad han köptes för...

Vad gäller TS situtation så kan jag förstå båda sidor, det ÄR en risk att låna ut på foder men det är det ju även att TA på foder.

Beroende på priset hade jag köpt hästen med en gång alternativt letat vidare. Att köpa "på prov" kan jag anse är lite krångligt för säljaren, man måste ändå räkna med att få tillbaka hästen även om allt verkar gå bra i början...
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 855
Senast: Juli0a
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp