Ägglikör?

Red_Chili

Trådstartare
Ja.. alltså... är ägglikör farligt för hundar?
Min far hade ställt ifrån sig ett glas som det tydligen var lite ägglikör kvar i. Detta glas hittade min unghund. Hon tog med sig glaset(!) till en säng, la sig där och slickade ur glaset. :o

Kan denna lilla mängd ägglikör på något vis vara farlig för henne, eller är det bara att åter igen skratta åt att jag har en tokig hund?
 
Sv: Ägglikör?

Jag tror inte det är nån fara, kanske blir hon lite dålig i magen bara. Min lilla kines har råkat smakat på både vin, öl och andra alkoholhaltiga drycker och ingenting har hänt mer än att han nångång blivit lite "risig i kistan". Kanske inte är bra i stora mängder men så lite tror jag inte är nån fara.
 
Sv: Ägglikör?

Jag vet inte hur mycket alkohol det kan vara i en ägglikör. När min hund har slukat mindre bra saker så har jag ringt till giftinformationscentralen tel. 08-331231. De är jättebra att ha att göra med.

Min hund slurpade i sig ett kvarts glas körsbärsvin en gång och man får alltid passa vinglasen för henne. Våra långnäsor har ju dessutom perfekta verktyg för att nå det som finns längst nere på botten i de djupaste glas.
 
Sv: Ägglikör?

Ah! Det numret ska jag spara! (misstänker att det inte är sista gången min unga långnäsa stoppar i sig mindre vettiga saker..)


Trollet: du kan få låna Wahidah en vecka så kommer du vara "unghundsbotad" för ett långt tag framöver :p Det händer ALLTID något knasigt när hon är med (vilket du nog redan vet).
 
Sv: Ägglikör?

Nog ingen som helst fara.;)

Min Bella satte i sig säkert två dl stark grogg vid ett obevakat tillfälle.. :crazy:
Blåbär, mjölk och starksprit, det var tydligen mumma i sommar värmen.. :cool:

Hon sov länge efter den drinken... :p


Öl är det ju många hundar som gillar att få smaka på.
 
Sv: Ägglikör?

Trollet: du kan få låna Wahidah en vecka så kommer du vara "unghundsbotad" för ett långt tag framöver :p Det händer ALLTID något knasigt när hon är med (vilket du nog redan vet).

Du, behöver du avlastning nån helg så gör jag gärna det! :laugh: (I veckorna är det lurigare eftersom Loka går på dagis.) Fast då får hon inte äta upp mina katter...
 
Sv: Ägglikör?

Haha, vilken en!
Wahidah har inte reagerat alls än så länge. Hon sover visserligen nu, men det var för att hon fick massage nyss, hon somnar alltid av det har jag märkt :D


Skogstroll: Ang katter så är det ingen fara, Waha är kattvan ;) Visserligen vill hon busa med dem, men hon gör ingenting dumt och det är ingen skillnad på katter hon känner och främmande katter, inte heller skillnad på om de är inne eller ute och springer :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 589
Senast: Flixon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 260
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp