Bukefalos 28 år!

Ändrad meny

Då en del hade svårt att träffa rätt i menyn på små skärmar har jag arbetat med att ta fram en något ändrad meny.
Förhoppningsvis innebär detta att ännu fler blir nöjda med meny-funktionen, mindre ändringar kan komma att ske framöver, men jag ville få ut denna så fort som möjligt för att minska problemen för de som haft dem.
 
Varför har den "lilla menyn" (vet inte vad den kallas) blivit kolsvart? Är det något som är på gång med den? Tycker det blir väldigt skarpa kontraster svart och vitt, kanske borde den va samma grå som den andra om den nu inte kan va grön (som jag tror den va innan den blev svart)?
 
Den fanns inte alls tidigare. Förstår inte varför alla verkar ha så svårt för svart :)
Det är dom höga/hårda kontrasterna mellan svart och vitt, som sticker i ögonen på skärmen för folk.
Har du någon gång tittat på en sån där bild som är svart med vita cirklar i massa rader, där det ser ut som det är en svart prick i dom vita cirklarna, fast det inte är det egentligen? Det är hjärnan som lurar oss.
Brukar tendera att bli samma fenomen på skärmen också, tyvärr.
 
Jag har som ni kanske sett gjort menyn lite ljusare under dagen. Likaså har jag fixat lite med fältet där man kan välja prefix ovanför trådlistan.
 
Jag tycker att det är lättläst med vitt på svart. Antar att jag inte är den enda som inte är purung längre och som fått problem med att se vis text som numera bara flyter ihop med bakgrunden om kontrasten inte är tillräckligt stor.
 
Jag har snyggat till menyerna lite till nu, undrar om någon ser någon skillnad :)
 
Jag har snyggat till menyerna lite till nu, undrar om någon ser någon skillnad :)
Bättre storlek på knapparna, men såhär ser det ut för mig på iPhone 5S.

https://www.dropbox.com/s/mvh52g1zyzxenig/buke-meny1.png?dl=0

Och så undrar jag vad poängen är med den menyhamburgare som har prickar framför strecken. Den meny som öppnar sig när jag trycker på den verkar vara identisk med menyn som öppnar sig när jag trycker på huset? Det är hursomhelst rätt förvirrande och inte så användarvänligt med två menyhamburgare. ;)
https://www.dropbox.com/s/uf5d1a23aygzs3y/buke-meny2.png?dl=0
 
Bättre storlek på knapparna, men såhär ser det ut för mig på iPhone 5S.

https://www.dropbox.com/s/mvh52g1zyzxenig/buke-meny1.png?dl=0

Och så undrar jag vad poängen är med den menyhamburgare som har prickar framför strecken. Den meny som öppnar sig när jag trycker på den verkar vara identisk med menyn som öppnar sig när jag trycker på huset? Det är hursomhelst rätt förvirrande och inte så användarvänligt med två menyhamburgare. ;)
https://www.dropbox.com/s/uf5d1a23aygzs3y/buke-meny2.png?dl=0
Oj. Jag har iphone 6 och hos mig ser det ut som det ska.
 
Det bör se bra ut för de flesta, moderatorerna hade tidigare lite problem med menyn, men det löstes i natt.
 
Jag tycker att det är lättläst med vitt på svart. Antar att jag inte är den enda som inte är purung längre och som fått problem med att se vis text som numera bara flyter ihop med bakgrunden om kontrasten inte är tillräckligt stor.
För stor kontrast är inte bra heller, då sticker det i ögonen, man får då hitta ett mellanläge som gör det skönt för ögat och inte blandar ihop det. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 241
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 843
Senast: Mineur
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 519
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Ajaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp