Bukefalos 28 år!

ändrat beteende??

M

Millimetern

Har ni märkt på era katter att dom blivit annorlunda dom senaste veckorna??

Vi har två kastrerade hanar och nu senaste veckan har dom blivit som galna...eller mer galna än vanligt :smirk:

En har börjat, ja va säger man, gnälla på nätterna...
Det slutar oftast med att han hoppar upp på tv'n där han inte får vara...får sig en liten utskällning och går sedan och lägger sig.

Den andra är busigar, pratigare och får riktiga tokryck och dom gör överlag sånna saker som dom vet att dom inte får göra!

Är det årstiden som påverkar dom så här??
Pojkvännens familj har en kastrerad hona som också har blivit gnälligare.

Jag tror att det var vid samma tid förra året som vi hade samma "problem"
 
Vi har 3 kastrerade honor. Den ena 7-åringen är pratglad i vanliga fall men nu... Och systern till denna har börjat käka toarullar igen... Och kommer med dem i munnen och låter. Får tokryck och igårkväll låg jag i soffan och sov och vaknade av att någon kommer och sätter klorna i mitt huvud och så vidare upp på ryggstödet med en galen uppsyn :smirk:

Lillkissen på 3,5 år är som vanligt.

Kanske har det med våren att göra. Något är det ialla fall...

M.
 
Mina har också piggnat till nu, efter att ha sovit hela vintern... Jag tycker att det är kul. Det är ju också ett vårtecken :)!

mandalaki
 
Ja det måste vara vårtecken!!!

Det har ju blivit mycket ljusare ute och man känner sig ju själv mycket piggare...

Men måste dom stöka på nätterna :(
 
klart de har ju vårkänslor!! det är nu de lockar till sig honor och vill föra sina gener vidare... :rofl:
 
Min sover i våran säng på nätterna eller så är de tysta om de gör något annat. Min ena katt kom en sen kväll smygandes upp i sängen. Jag hade nästan somnat men kände att någon hoppade upp försiktigt. Så rasslade det till vid mitt huvud och så hoppade hon ner igen. När jag öppnade ögonen så låg deras leksaksråtta där (med något som rasslar i magen) och kissen hade inte sagt ett ljud! Hon brukar högt och ljudligt komma med råttorna och visa sitt "byte" annars. Visst har jag en omtänksam katt!!! :D :love:

M.
 
Ja du.. min hane som bor hos mamma e lugn ännu som vanligt men honan skriker tjuter och har sig och katten som bor hos mig är helt galen haha.. han river ner allt och far runt :) Tror det är vårkänslor ;)
 
Min kastrerade hona tycker också att just nätterna är den tidpunkt vi ska vara vakna på nu - inte bara hon, utan alla. Så hon sitter och ropar på oss i vardagsrummet efter att vi gått och lagt oss... :crazy:

Med lite lock och pock går det dock att övertyga henne om att sängen är mycket mysigare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 893
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 471
Senast: Dino
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 322
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 894
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp