Bukefalos 28 år!

Ännu en ägare utan koll....

YorkWann

Trådstartare
Lillskruttan har varit mellan tänderna på en rottweilerhane idag. :(

Var på väg till kalas, och eftersom Tulla tydligen ser ut att svälta enligt vissa på kalas, så hoppade vi av bussen flera hållplatser innan så gick vi den biten sen.

På ett ställe går vi förbi ett hus, hörde två, tre människor som pratade bara , ingenting mer! Två sekunder senare flyger det ut en rottweiler som får tag i Tulla och rätt ner i diket (ganska djupt dike med liten, liten skogsdunge nedanför) Jag hoppar efter på rottisen (jag vet, inte helt genomtänkt) får tag i bakbenen och drar upp hunden samtidigt som han biter om på Tulla då hinner jag få loss henne. Håller kvar hunden i ena bakbenet när ägaren kommer.

"Jag trodde han satt fast."

"Eh..nej?"


Shit va skraj jag vart....


:cool:
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Oh, tillägg, hon klarade sig bra, dreggel över hela sig och två små rispor över magen.
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Usch, vad läskigt. Tur att allt gick bra för lillan! Och tur att han inte bet tag i dig när du höll i benet på honom.
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Fy fan!:eek: Tur att det gick bra iaf.

Vet inte vad ja ska säga...känner en massa fula ord väll upp inom mej iaf som inte borde nämnas här iaf. :devil:
Vissa borde lära sej att hålla kolla på hundarna eller inte ha hund alls.

Ja och min lilla unghund träffade också en rottweiler men som tur var var snäll.

MEN som tur var klarade sej din lilla vovvsing och får hoppningsvis inte några bestående med psykiskt av det hela!
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

jo, men man tänker ju inte riktigt efter när han låg där i diket med henne mellan tänderna :crazy:

Kicki_83; jo, svor en del...

Gnist; Ja verkligen skönt! Han var inte liten, så det hade lätt kunnat gå riktigt illa! :crazy:

Jag hade henne faktiskt kopplad, eftersom vi precis åkt buss, men kopplet bara åkte bara ur händerna på mig! (har henne i stort sett aldrig kopplad, så när jag väl har det så kan jag väl visserligen inte skryta med att jag håller hårt i det. )
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Åh fy bubblan var det kokar i mig, jävla förbannade slapptask till rottisägare..
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Haha, jo faktiskt. det var ju ingen chihuahua de hade... OM de nu ens hade bundit fast hunden... :crazy:
 
Sv: Ännu en ägare utan koll....

Ush, jag blir så arg! Hoppas de har koll i fortsättningen. De är ju en av våra vanliga rundor där.

Tur att Tulla klarade sig bra i alla fall! Hon glömde snabbt bort attacken när hon fick min citron ;)
 

Liknande trådar

F
Övr. Katt På vägen när mamma körde mig till ett kalas idag körde vi på en storväg. Så plötsligt small det till rejält i bilen. VAD I ******** VAR...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 553
Senast: Pazuzu
·
Övr. Hund Detta är en tråd för att ventilera dagens händelse lite bara. Hjärtat är fortfarande i halsgropen efter två obehagliga hundmöten för en...
Svar
10
· Visningar
1 315
Senast: paradiset
·
I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min...
2
Svar
29
· Visningar
2 605
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp