Usch... jag har hetsigt humör...

Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Du är lika trevlig som du brukar vara!

Öh?

Jag håller helt med Gabbi och jag har aldrig satt min fot på brukshundklubben.

Jag kan säga dig att jag känner knappast för att "stå och vara tyst" och vänta på att den andra hundägaren ska "ta tag i sin hund".

Hundägare som låter sin hund springa vind för våg utan att ha koll på den beter sig illa mot sin egen hund, mot sin hund, mot mig och mot hundrädda människor.

Basta.

En ursäkt tar jag i alla lägen emot om det inte hänt något men det är inte många som har vett att be om en sådan.
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Men allvarligt, nu får du ju ta och tänka på hur du själv formulerar dig :crazy:
Du såg själv vad Gabbi svarade mig. Hon har varit på mig sen första dagen jag var inne på hundsidan och hon ger sig inte en tum. Nej, jag har hållit mig härifrån en del för att jag inte har lust att bli tilltryckt av henne i allt jag säger. Men jag har kommit på att jag struntar i henne. Varför ska jag avstå från hundsidan bara för att hon går på som en ångvält och tycker att jag är snurrig och felvriden och snedvriden. Du ser ju, hon ska alltid ha rätt:grin:


Är det mer schysst att skriva till någon menar du?

Mvh Sten Glashus


Schysst? Stämmer det inte enligt TS egen beskrivning av sitt hetsiga humör? Jag har inte sagt att hon är en dålig person eller att hon är en dålig hundägare, bara att hon inte är den stabilaste hundägaren humörmässigt sett. (Och vad det kan ha för inverkan på hundar.)

Vilket hon inte är och hon verkar vara bekymrad över att hon agerar som hon gör. Vad spelar det för roll vilka hundtips ni ger henne, när hon inte mår hundra över att hon har bråkat och skällt på folk och tycker att det känns piss efteråt.

TS, jag ber om ursäkt om du tagit illa upp, det var inte min mening att få dig att tro att du är dålig på nåt sätt.
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Nu ska vi se om jag kan bena ut ditt inlägg :)

Man kan tolka inlägg lite som man vill.
Jag tolkade inte din mening om en ostabil TS som något skrivet i all välmening, men du kanske menade det?

Lika så menade kanske inte Gabbi alls att trycka till dig, hon kanske reagerade precis som jag på ditt sätt att formulera dig till TS ?

Jag håller inte alls med dig i hur man ska bemöta lösa hundar och det har jag skrivit, men trycker jag till dig för att jag inte håller med dig ?
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Nu ska vi se om jag kan bena ut ditt inlägg :)

Man kan tolka inlägg lite som man vill.
Jag tolkade inte din mening om en ostabil TS som något skrivet i all välmening, men du kanske menade det?

Lika så menade kanske inte Gabbi alls att trycka till dig, hon kanske reagerade precis som jag på ditt sätt att formulera dig till TS ?

Jag håller inte alls med dig i hur man ska bemöta lösa hundar och det har jag skrivit, men trycker jag till dig för att jag inte håller med dig ?

Naturligtvis menade jag inte att vara taskig mot TS.

Kan vara så med Gabbi, jag vet inte? Hon kanske läser mina inlägg på helt fel sätt eftersom alltid är emot mig:confused:

Jag läste om vad TS gjorde vid hundmöten och undrade om hon kunde göra på ett annat sätt. Alltså att testa att inte hetsa upp sig så fort, utan läsa av läget och kolla vad dom andra hundägarna gör innan hon börjar bråka med
dom. Funkar inte det är det självklart att hon måste reagera på nåt sätt, ingen vill ha några skador på sina hundar.
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Naturligtvis menade jag inte att vara taskig mot TS.

Kan vara så med Gabbi, jag vet inte? Hon kanske läser mina inlägg på helt fel sätt eftersom alltid är emot mig:confused:

.

Så här är det. Eller VAR det. När du först kom till hundforumet var du jättedum. Antingen menade du det då, och har ändrat dig senare, eller så menade du inget och har hittat ett bättre sätt att skriva och framstår annorlunda nu. När du var helt ny här trodde många att du var ett sk. troll, för att dina svar verkade konstiga och avsedda att reta upp.
Om du är beredd att debattera på riktigt nu så kan jag garantera dig att jag inte har något personligt korståg mot dig, och att jag kommer att bemöta dig som alla andra. Däremot kommer jag kanske inte hålla med dig i allt.
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Naturligtvis menade jag inte att vara taskig mot TS.

Kan vara så med Gabbi, jag vet inte? Hon kanske läser mina inlägg på helt fel sätt eftersom alltid är emot mig:confused:

Eller så är det så att du skriver på ett sätt som gör att man lätt tolkar dig fel, men det låter jag vara osagt..
Det enda jag ville påpeka var att du inte lät speciellt trevlig du heller och då blir det signaturen Sten Glashus :)
 
Senast ändrad:
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Så här är det. Eller VAR det. När du först kom till hundforumet var du jättedum. Antingen menade du det då, och har ändrat dig senare, eller så menade du inget och har hittat ett bättre sätt att skriva och framstår annorlunda nu. När du var helt ny här trodde många att du var ett sk. troll, för att dina svar verkade konstiga och avsedda att reta upp.
Om du är beredd att debattera på riktigt nu så kan jag garantera dig att jag inte har något personligt korståg mot dig, och att jag kommer att bemöta dig som alla andra. Däremot kommer jag kanske inte hålla med dig i allt.


Jag begär inte att du ska hålla med mig i allt. Vi behöver inte tycka lika om någonting, det spelar ingen roll för mig. Jag har debatterat på riktigt förut oxå, men har nog hittat ett bättre sätt att göra det på nu. Eller inte? Ni misstolkade mig idag oxå.. Jag tror att det är som Calazirya säger, att det är lätt att tolka mig fel. Ikväll blev jag bara så trött på att krångla med dig Gabbi och därför svarade jag som jag gjorde. Känns skönt att det är utrett nu dock.

Eller så är det så att du skriver på ett sätt som gör att man lätt tolkar dig fel, men det låter jag vara osagt..
Det enda jag ville påpeka var att du inte lät speciellt trevlig du heller och då blir det signaturen Sten Glashus :)

Nej, som jag just sa, det var inte trevligt av mig...
 
Sv: Usch... jag har hetsigt humör...

Naturligtvis menade jag inte att vara taskig mot TS.

Jag läste om vad TS gjorde vid hundmöten och undrade om hon kunde göra på ett annat sätt. Alltså att testa att inte hetsa upp sig så fort, utan läsa av läget och kolla vad dom andra hundägarna gör innan hon börjar bråka med
dom. Funkar inte det är det självklart att hon måste reagera på nåt sätt, ingen vill ha några skador på sina hundar.

Nu är jag inte arg eller så, men jag vill bena ut några saker...

Jag uppfattade din åsikt om att jag inte vore en stabil hundägare som obefogad kritik som inte var särskilt trevligt framlagd. Jag tog inte åt mig eftersom jag tycker att jag är en stabil HUNDÄGARE. Min hund är trygg i sig själv när jag är hemma eller när jag lämnar honom hemma. Han vet att jag gör allt för att skydda honom. Känner man inte hans natur blir han dock väldigt lätt stressad även i vardagssituationer så jag väljer mina hundvakter med STOR omsorg nu för tiden. Sen att jag inte är så förbaskat trevlig i mitt umgänge med människor är en helt annan sak. Jag är tydlig och rak och jag märker på hundarna att dom förstår VEM jag är arg på.

Sen tycker jag inte heller att du läst mitt inlägg ordentligt. Jag vet att det var långt, men ändå. Som jag redan sagt förstår jag dock din poäng, den är helt riktig, på grund av att du inte verkar ha läst orginalinlägget ordentligt faller din poäng dock i just det HÄR fallet, åtminstone i min mening.

Det är inte lätt att diskutera via internet, när jag kommer på mig själv brukar jag försöka tänka att man måste vara rak och tydlig utan ironi och spydigheter, eftersom dessa inte når mottagaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 814
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 171
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp