Ännu en "hitta rätt ras" till oss!

W

Warmia

Min systers familj ska skaffa hund efter många års längtan.
Är uppväxt med hund men inte haft någon "egen".
Vad dom söker är:

en mindre hund, så liten som möjligt.
barnvänlig med småbarn.
ej för klen pga barnen.
en som klarar att må bra med "bara" promenader.
ska användas till sällskap.
kul att träna lite lydnad, ev agility mm men ingen som kräver 2 timmar 7dagar i veckan.
får ju gärna var utseende mässigt fin!
Päls som inte behöver vårdas varje dag....

Finns denna??
 
Sv: Ännu en "hitta rätt ras" till oss!

En ras som jag själv tänkte på, dock har dom få jag träffat inte varit speciellt pålitliga för barn. Har jag bara haft otur och träffat fel hundar?
 
Sv: Ännu en "hitta rätt ras" till oss!

Cavaljeren har jag absolut tänkt på!!! Har bara inte träffat någon sådan på nära håll men läst endel om dom - posetivt!!!
 
Sv: Ännu en "hitta rätt ras" till oss!

Cavaljeren har jag absolut tänkt på!!! Har bara inte träffat någon sådan på nära håll men läst endel om dom - posetivt!!!
 
Sv: Ännu en "hitta rätt ras" till oss!

En ras som jag själv tänkte på, dock har dom få jag träffat inte varit speciellt pålitliga för barn. Har jag bara haft otur och träffat fel hundar?

Det har du nog. Alla shih tzus som jag träffat (har två egna) älskar barn och är jätte trevliga.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 424
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 329
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 482
Senast: Marje
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 324
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp