Bukefalos 28 år!

Äntligen bilder

Sv: Äntligen bilder

Seabaz skrev:
Ni får det att låta som om vi är olämpliga hundägare..
Jag slår vad om att ni inte tog med er hund första veckan ni hade den, på:

*fotbollscup en hel dag där han blev halva publikens lilla mysvalp
*lite öldrickande med vännerna i parken en hel kväll
*åkte 150 mil i bil med hunden

Nä det gjorde jag inte. Min förra valp hade 20 min bilväg till oss och sen hade vi inte besök hemma på ett par dagar. Första veckan så tog vi det lugnt och "bara var".

Sista valpen hade 1.5 h flygväg och sen en biltur på två timmar hem. Sen tog vi det lugnt ensamma hemma och självklart så har jag varit hemma med alla valpar (inte bara dessa) tills de varit ett par månader gamla.
 
Sv: Äntligen bilder

martha skrev:
Det finns många hundar som inte får sova i sovrummen, dom är ju "ensamma" hela nätterna........Det finns hundar som är i hundgårdar ensamma på dagar o nätter...det finns hundar som får sitta i burar....

Det här tycker jag är hemskt... Speciellt när det gäller valpar...
Nattetid är jätteviktigt att skapa förtroende och att valpen får "vara med" Om inte i sängen så iallafall i samma rum så den inte känner sig ensam.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Myrten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 277
Senast: AnneB
·
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp