äntligen en Devon Rex

Sv: äntligen en Devon Rex

Jag tycker inte det är kritik mot rasen som Oregano kommer med. Det är ju en högaktiv ras och man bör veta vad man ger sig in på när man köper en sån. Alla orkar inte med sådana, det är därför det är så bra att det finns olika raser med olika temprament. Oregano har ju britt sen tidigare, dom är ju inte direkt lika i farten :D
Dom som har och tycker om DRX'ens fart kan nog tycka britterna är rätt tråkiga.
Sen är det ofta så att högaktiva raser kan behöva en kompis av samma sort för att kunna leka av sig ordentligt.
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Sen är det ofta så att högaktiva raser kan behöva en kompis av samma sort för att kunna leka av sig ordentligt.
Där håller jag fullkomligt med. Min Britt är absolut ingen bra lekkamrat för den här katten. Britten tycker hon är skitjobbig, men det struntar hon in och terroriserar Britten ändå. Ingen kompis alls hade nog varit ohållbart tror jag.
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Jag såg det inte som kritik mot rasen utan menade mer bara att de finns ju säker fler än hon som tycker likadant som läser här men inte skriver något;)
Att det är en speciell kattras har vi absolut förstått men den andra vi har hemma är också lite mer vild än tam så hon kommer säkerligen bli helnöjd med en lekkompis:banana:
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Jag gillar att ställa ut, men nu blir det inte mycket eftersom jag inte har körkort.
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Jag puttar upp min tråd lite då vi har varit och hälsat på vår lilla kisse. Nu är det bara tre veckor kvar tills vi får ta hem honom:banana:

IMAG0291.jpg



IMAG0297.jpg


IMAG0292.jpg



IMAG0299.jpg
 
Sv: äntligen en Devon Rex

tack alla. vi längtar snart ihjäl oss och de ska bli väldigt spännande att få en kisse till och det ska bli roligt att se vad våran hona hemma kommer säga. hon kan va en liten surmupp:angel:
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Igår hämtade vi hem vår lilla prins! Låt mig presentera Devonlicious Prince Charming

IMAG0342.jpg


IMAG0338.jpg


IMAG0336.jpg


IMAG0340.jpg


vi är helt överlyckliga här hemma:love:
 
Sv: äntligen en Devon Rex

Så himla sööööt!!! :love:
Fick ni inte pälsen med i köpet? ;) (vet att DRX i perioder är pälslösa typ)
 
Sv: äntligen en Devon Rex

haha han har nog mer päls än vad som syns på bilderna för jag uppfattar inte honom som naken men den är verkligen inte tjock och grov:D

Så himla go är han! med tanke på att jag har en tjurig birma nu och en halvgalen hund så har han tagit det mesta med ro ändå:)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 870
Senast: Bluefish
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vill verkligen inte gnälla. Jag vill inte skriva att jag jobbat fem veckor på mitt nya jobb och vantrivts mest hela tiden. Att det...
Svar
10
· Visningar
1 704
Senast: Aviello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp