Bukefalos 28 år!

Äntligen helg

Ytterligare en veckas slit är över. Och så har jag haft boendestöd här idag. Det var en ny person som kom. Jag var sen hem eftersom jag fick göra tre stopp längs vägen. Så jag var rätt uppe i varv när vi möttes första gången. Men hon var ok.

Men jag är helt färdig och kommer nog ligga i sängen resten av dagen. Vet inte ens om jag orkar elda för att få upp värmen i huset. Har lite drygt 15 grader just nu.
 

Jo, jag har en luftvärmepump men är skitnojig över att få högre elräkning. Har inte haft igång den på över ett år.
Vi har kört vår på lägsta, vilket är 18 grader, i flera månader nu. Dygnet runt. Det ger huset en bra basvärme och har verkligen inte givit oss hysteriska elräkningar. Har du ingen app så du kan hålla koll på förbrukningen dag för dag?
 
Vi har kört vår på lägsta, vilket är 18 grader, i flera månader nu. Dygnet runt. Det ger huset en bra basvärme och har verkligen inte givit oss hysteriska elräkningar. Har du ingen app så du kan hålla koll på förbrukningen dag för dag?
Nej, jag har ingen app.

Och jag undviker extra utlägg så långt det går.
 
Ingen helg här! Jag har ställt in träffen med en kompis som ville visa sin nya tatuering. Hon får skicka kort på messenger istället, finns inte en chans att jag orkar kamma håret och träffa folk. Inte en påsklovsfredag. Eller någon fredag. 😅
Men jag hoppas att helgen blir trevlig för er andra! :)
 
Ytterligare en veckas slit är över. Och så har jag haft boendestöd här idag. Det var en ny person som kom. Jag var sen hem eftersom jag fick göra tre stopp längs vägen. Så jag var rätt uppe i varv när vi möttes första gången. Men hon var ok.

Men jag är helt färdig och kommer nog ligga i sängen resten av dagen. Vet inte ens om jag orkar elda för att få upp värmen i huset. Har lite drygt 15 grader just nu.
Bra med trevligt boendestöd i alla fall, det verkar ju vara lite hit or miss. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Jag får visst en långhelg igen. Jag fick gå hem idag från jobbet direkt på morgonen för att jag är förkyld. Egentligen borde jag varit...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 467
Senast: Hippocampus
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp