Bukefalos 28 år!

Långhelg igen

Jag får visst en långhelg igen. Jag fick gå hem idag från jobbet direkt på morgonen för att jag är förkyld. Egentligen borde jag varit hemma redan tidigare. Hade ju ont i halsen i måndags och delvis i tisdags. Sen slog det över i rinnande ögon och en enorm produktion av snor. Andningsapparaten är inte påverkad och jag har ingen feber. Jag hade orkat jobba, men för att inte smitta kollegorna så blev det hemgång.

Tycker det är svårt att veta var gränsen går för att vara sjukskriven. Ofta när jag får ont i halsen så går ju det över inom någon timme och så blir det inget mer. Så då är man inte sjuk. Men hur ska man veta det i förväg? Och när ska man säga stopp, jag är sjuk? Har ju liksom i princip aldrig feber, så jag kan inte använda det som markör heller.

Nå väl, jag får passa på att elda i spisen och få upp värmen i huset. Huset hinner ju inte bli varmt när jag bara eldar på kvällen. I morse hade jag 15 grader och när jag kom hem från jobbet hade jag 14,6 grader.
 

Är det ett "pollen år" så kan icke pollenallergiker reagera på pollen de i vanliga fall inte ens märker av ..
Vet ett år då hela bygget jag va på reagera på Al/Hassel i februari. ALLA satt och snora, det roliga va att alla dessutom faktiskt bara reagera på pollen (ingen va förkyld) ...
 
Är det ett "pollen år" så kan icke pollenallergiker reagera på pollen de i vanliga fall inte ens märker av ..
Vet ett år då hela bygget jag va på reagera på Al/Hassel i februari. ALLA satt och snora, det roliga va att alla dessutom faktiskt bara reagera på pollen (ingen va förkyld) ...
Hur vet man skillnaden mellan allergi och förkylning?
 
Jag är dunder allergisk mot pollen bland annat och just nu är det så illa att det rinner konstant i näsan, håller på att klia ur mig ögonen osv innan jag tar medicin. Jag blir helt sänkt om jag glömt ta medicin och går ut och är ute en längre stund ..
 
Jag har sluppit nästäppan i natt och har kunnat sova med stängd mun. Och så har jag hostat ur mig en slemloska på morgonen.

Eftersom jag upplever att mina symptom förändras över tid så tror jag inte på allergi. Har inte provat någon allergitablett än, men kanske gör det ändå för att få det bekräftat att det inte är allergi.
 
Jag har sluppit nästäppan i natt och har kunnat sova med stängd mun. Och så har jag hostat ur mig en slemloska på morgonen.

Eftersom jag upplever att mina symptom förändras över tid så tror jag inte på allergi. Har inte provat någon allergitablett än, men kanske gör det ändå för att få det bekräftat att det inte är allergi.
Tog en allergitablett i alla fall.
 
Jag har sluppit nästäppan i natt och har kunnat sova med stängd mun. Och så har jag hostat ur mig en slemloska på morgonen.

Eftersom jag upplever att mina symptom förändras över tid så tror jag inte på allergi. Har inte provat någon allergitablett än, men kanske gör det ändå för att få det bekräftat att det inte är allergi.
Alltså, köp ett snabbtest för covid för lite mer uteslutningsmetod? :)
 
Alltså, köp ett snabbtest för covid för lite mer uteslutningsmetod? :)
Var in till apoteket här om dagen och de hade inga. De kunde inte få tag i dem. Så jag vet inte var jag ska köpa ett.

Och beställer jag online nu (någonstans) så hinner jag väl bli frisk innan den kommer. Men kan ju vara bra ide att köpa en i alla fall, till nästa gång man blir sjuk.
 
Var in till apoteket här om dagen och de hade inga. De kunde inte få tag i dem. Så jag vet inte var jag ska köpa ett.

Och beställer jag online nu (någonstans) så hinner jag väl bli frisk innan den kommer. Men kan ju vara bra ide att köpa en i alla fall, till nästa gång man blir sjuk.
Här omkring säljs de i mataffärer.
 
Var in till apoteket här om dagen och de hade inga. De kunde inte få tag i dem. Så jag vet inte var jag ska köpa ett.

Och beställer jag online nu (någonstans) så hinner jag väl bli frisk innan den kommer. Men kan ju vara bra ide att köpa en i alla fall, till nästa gång man blir sjuk.
Ah, okej. Då har du ju gjort ditt bästa iaf, och det låter ju bra att ha hemma i framtiden sen. :)
 
Det är nu drygt 50 minuter sedan jag tog en allergitablett och än är det ingen skillnad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 015
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp