Äntligen hittat sadel!!

Centaur

Trådstartare
Nu har jag äntligen hittat en sadel som passade Arrow. Sadelmakaren var här i dag, och det ända som passade var en Passier Comets FS, normal mot vid bom. Hon skulle stoppa upp den lite extra vid framvalvet så den blir helt perfekt.

Den var lite hårdare än vad jag är van vid, men det får man ta.... provade en stubben också, den låg bra på hästen men var FÖR hård! Hur kan man rida i sånt... :o

17.200,- går kalaset på...... :crazy: Men vad gör man..... :p
 
Bara till att säga GRATTIS! ;) :bow:
önskar att jag själv kunde säga så :smirk:

Är det hästen med rak/rund rygg??
 
Ja, han är ganska rak, och inte så musklad över ryggen, men ändå inte smal - han är ju en stor kille.
Den är ullstoppad och det går att ändra bomvidden, så förhoppningsvis kan han ha denna sadeln ett tag...
 
Vad skönt att du hittat en som passar en båda. :)

Hur kan du tycka Stubben är hårda? Dom som är sååå sköna. :love:
Fast det beror väl på vad man är van vid. ;)
 
Jag tyckte passier'n var hård med! :o
Men den gick att rida i, stubben' kändes typ som om mina sitt ben skulle göra hål i lädret...
Är ju van vid prestige.

Nu hittade jag den förresten 2000,- billigare ett ställe, men men.... Den måste ju fixas i stoppningen, så då får jag köpa från sadelmakaren ändå, även om det blir dyrare...
 
Det måste bero på hur man är i kroppen?? Eftesom jag sitter skönare i stubben än i prestige... :smirk:
Därför tvekar jag ju om prestigen, kanske kan hitta en annan som passar istället...annars låg den bra på pålle :smirk:
 
Joo, så kan det vara. Jag upplever Prestigen som mkt smalare än min Pessoa t.ex. och likaså stubben. Men om man klämmer på sitsen, så är Prestige 10ggr mjukare än stubben ändå! :)

Så om Stubben då är bredare/flatare, borde det betyda att mina sittben går mera ned i sadeln, mens på Prestigen som är smalare i sätet så kommer dom mer på var sin sida av sadeln. Om du nu fattar hur jag menar. :D
 
Ja, klämma på stubben är ingen höjdare... :crazy: det hålelr jag med om till 100 % fast jag tycker som sagt den passar min rumpa... Eller har gjort iof..
Tycker jag bara blir kinkigare och kinkigare :p så jag vette 17 vad man ska hitta på :smirk:

Sen får jag nog fundera på det där med vart mina sittben tar vägen :eek: ;) :o
 
Haha..sambon gjorde faktiskt två gropar i sin Stubben av sina sittben. :rofl:

Den sadeln är såld nu, jag kunde aldrig med den. Trivs inte alls i Stubben. Håller med dig om att de är hårda. :crazy:

Grattis till att ha hittat en passande sadel ialla fall! :) Ska du sälja Pessoan?
 
vad kul!

stubben är nopg dom hemskaste sadlarna i världen. en träplanka med läder på. dom är ju verkligen stenhårda.
 
Man vänjer sig! Första veckorna hade jag ständigt ont i baken av min Stübben Tristan. Nu får jag inte ont längre, men brukar varna andra som ska rida i den. Jo, jag har ett par ridbyxor som är lite för stora. Använder jag dom får jag skavsår på knäna... Gissa vem som köper sig en ny dressyrsadel så fort pengarna börjar rulla in...? (Om de nånsin gör det vill säga.)

Gropar av sittbenen låter ju hemskt! Hur kan man vilja köpa den sadeln??
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Vi har en sadel som passar bra till vårat kallblod, enda problemet är att hon har typ ingen manke alls och alla sadlar vi provat...
Svar
4
· Visningar
823
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 553
Senast: Ajda
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp