Ah du tänkte så! Det är ju också en himla rolig tankeTänkte mest ifall vi ville ha ett julboksbingo också, men vi kan absolut förlänga till året ut Du får gärna ändra i trådstarten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah du tänkte så! Det är ju också en himla rolig tankeTänkte mest ifall vi ville ha ett julboksbingo också, men vi kan absolut förlänga till året ut Du får gärna ändra i trådstarten!
Vilken kul idé!
Jag behöver läsa mer, och kanske lite mer varierat...
Några tips på böcker skrivna 1918?
HBTQ rutan har jag ett tips till om du vill ha? ”Om jag var din tjej” av Meredith Russo. Den passar i YA-rutan med, men den blir nog lättare att kryssaÅh så kul! Men första spontana tanken: Jag har ingen koll alls på böcker av/med HBTQ-personer... Och vad betyder "YA-bok"?
Ett annat tips på hbtq-böcker är Anna Ahlunds ”Du, bara” och ”saker ingen ser”. Väldigt fina och bra båda två!HBTQ rutan har jag ett tips till om du vill ha? ”Om jag var din tjej” av Meredith Russo. Den passar i YA-rutan med, men den blir nog lättare att kryssa
Vilken kul idé!
Någon av dessa böckerna kanske kan vara intressant?Vilken kul idé!
Grattis till förts krysset Lät som en spännande och bisarr bok!Eftersom jag är ensam hemma idag kan jag sätta mitt första kryss.
Har sträckläst John Scalzi’s ”Redshirts”, tänkte kryssa in den i rutan ”en parodi på en annan bok eller film”
Vet knappt hur jag ska beskriva den, men den utgår från det faktum att när man gjorde tvserien Star Trek så var det aldrig någon av huvudkaraktärerna som dog, utan någon icke-namgiven besättningsmedlem. Detta hände så ofta i orginal serien att det blev lätt överdrivet, och dessa statister kallas redshirts.
Boken handlar om en rymdskeppsbesättning som sugs in i ett narrativ där nya medlemmar stryker med till höger och vänster. Vilket är helt ologiskt på ett riktigt rymdskepp... sen blir det väldigt meta med tidsresor, dubbelgångare och diskussioner med författaren.
Lite åt det absurda hållet, men intressant framför allt om man gillar skriva själv
(Om man köper den som ljudbok läses den av Wil Wheaton och blir ännu mer meta)
Oh, bra ställe att börja på!Någon av dessa böckerna kanske kan vara intressant?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Litteraturåret_1918
Ja verkligen! Goodreads hade lite listor ocksåOh, bra ställe att börja på!