Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

doris

Trådstartare
Nu så! Inget mer klagande över att gå över tiden.:bump:

Den 14/5 kl 17:40 gick vattnet när jag höll på att laga mat. :)
Den 14/5 kl 23:45 började värkarna, 5-6 min mellan. Och jag märkte då att vattnet ändrat färg till att bli grönt, fick själv lite panik över det, men på BB sade de att vi skulle avvakta tills värkarna kommit igång med tätare intervall.
Den 15/5 kl 01:40 skrevs vi in på BB, 3 minuter mellan värkarna. Sen var det dock inte så trevligt och lättsamt längre.
Vid 03-tiden så började krystvärkarna, och då var jag bara öppen ca 5 cm! Ett snabbt beslut om att ta EDA togs. (Jag hade inte tänkt ta någon EDA, men kände att jag var tvungen när det gick så fel). Doktorn kom och satte EDA´n men den var felriktad eller något för jag fick grymt ont i ena sidan av ryggen. Detta ledde då till att doktorn fick göra om alltihop.. skönt...not.
I alla fall, när EDA´n började verka så var det en befrielse!! Jag kunde slappna av ca 1,5 timme. Och det behövdes, men var inte tillräckligt. Krystvärkarna blev bara mer och mer intensiva, och jag var fortfarande inte öppen helt. Vid 08-tiden var det 8cm, men kroppen ville bara krysta. Lillkillen hade ända sedan vi kom in fått massor av extra övervakning då hans hjärtljud kraftigt försvagades vid varje värk. Läkarna tog Ph-prov på honom 2 gånger,och det var bland det värsta jag varit med om. Så ont det gjorde...usch.

Lillkillen blev sämre och sämre, dvs hjärtljuden återhämtade sig inte, och det var kanske inte så konstigt, då jag inte hade någon vila mellan värkarna, och kroppen ville krysta, trots att allt inte var klart. Kl 08:25 ca bestämdes att han måste få hjälp att komma ut, så de satte en sugklocka, och om jag tyckte att PH-provtagningen gjorde ont så var detta mycket värre.. Läkarna och barnmorskorna märkte att mina bukmuskler motverkade lite och hon som satte klockan var lite för svag, så extra hjälp tillkallades. In kommer en manlig läkare och samtidigt som krystvärkarna pågick så drog han så hårt att sängen flyttades, och 2 barnmorskor pressade så mycket de kunde på min mage.

Kl 08:38 den 15/5 föddes han äntligen, min gosiga lilla kille. Dock var han mycket medtagen och fick direkt föras till akutrummet med hela teamet och pappan. Runt 10:20 tiden fick jag sedan träffa honom. Efter att själv ha blivit sydd väldigt mycket, pga att han kom ut innan jag egentligen var helt öppen. Och efter att han fått hjälp med andning och rensning av allt fostervatten han fått i sig. Han hade alltså svalt det fostervatten som han själv bajsat i.

På grund av hans tillstånd hade vi de 2 första dygnen övervakning och läkarkontroller varannan timme. Hans puls var väldigt låg, men det vände ju till slut. Dock fick han ju vara med om många sprutor i form av provtagningar och penicillin mm, stackars liten! :( Ju bättre han blev, desto längre kunde det gå mellan läkarkontrollerna. Det kändes skönt att det gick åt rätt håll. Nu är vi hemma från BB. Han får fortfarande penicillin, men i munnen och inte via en spruta i benet.

Här är en bild på skrutten! Han vägde 3730 gr, och var 51cm lång. Och kom som sagt 2 veckor för sent. Min älskling!:love:
phpouohmn_thumb.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

GRATTIS!!!! :banana: :bump: :banana:

Skönt att han mår bra lille Casper! Hur är det med dig då? Låter som du fick jobba en heldel för din lille kille
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

*ojoj* vi har haft väldigt lika förlossningar du och jag. Fast jag gick inte över tiden och min kille föddes med vidöpenhjässbjudning= ansiktet uppåt. Annars stämmer det mesta. Fick också hysteriska krystvärkar trots att jag inte var ordentligt öppen.

Men men det gick ju bra det med, så här i efterhand ;) !!

Gratulerar till underverket, han ser jättefin ut :love: !!
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

tack så mycket.
Jag mår väl hyffsat iaf, efter omständigheterna.. Ont gör det ju.
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Det är inte bra att gå över tiden så där länge.
Men det gick ju bra till slut även om det blev dramatiskt.

Grattis och hoppas att ni mår bra nu allihopa.
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Fy vad jobbigt det lät, en sån massa strul. Men supergrattis till den söta pojken!!
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Oj, vilket drama! Stort GRATTIS till eran pojke, nu när ni äntligen fick honom till er :banana:
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

åh grattis!!! Va skönt att de gick bra i alla fall=)

Mera bilder vill vi se!
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Grattis Doris! Vilken söt liten pojke! :bump: :love:

Kram från Stallkatten
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

usch, tänk att fler haft en sån förlossning som mig. Det var ju inte kul.

Men jag håller med, så här i efterhand är ju allt bra. Men det där vill jag inte göra om igen..

Tack så mycket! :)
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Tack så mycket allihop!

Känns så skönt nu när allt är över! Jag hoppas bara att allt ser bra ut på läkarkontrollen sen. Men som sagt han får penicillin 2 gånger om dagen och äter rätt ofta. Verkar iaf välmående, en liten filosof är han också :love:

Här kommer fler bilder:

phpqglbqo_thumb.jpg


phpkqvq8s_thumb.jpg


phppbjiej_thumb.jpg
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

så söt=)

synd bara att bilderna är så små...
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

hehe, jag kan göra nästa laddning med bilder lite större :)

visst är han söt! (fast jag är ju inte objektiv direkt, haha)

Hoppas att det är din tur snart.
 
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Grattis.:)

Det din pojke råkade ut för, bajsade i fostervattnet, det gjorde min också. Hjärtljudet gick ner på honom direkt efter förlossningen och han blev blek och ytlig i andningen. Han hade fått ner fostervattnet i lungor och mage. Han behandlades med antibiotika i 7 dagar, varav tre genom navelsträngen, sedan via sond och sedan direkt i munnen. Överläkaren på Neo trodde aldrig att det skulle bli någon infektion av det, men de vågade inte chansa.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Äntligen var det min tur! Casper född BF+14

Åh! Han är jättesöt.
Grattis!

Låter som en jobbig förlossning. Tur att det slutade väl.
Hoppas ditt onda går över snart så du kan njuta fullt av bebisen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
8 991
Senast: Javan
·
Gravid - 1år Den 28 februari föddes min dotter! :) 14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: Snyggve
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: rubytoo
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 917
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp