Äntligen!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Raeman

Igår fick vi gå på ultraljud! :bump: :bump: :bump: Vi trodde att jag var i 19e veckan och att bäbisen ska komma den 4e juni, men tji fick vi... Nytt datum blev 19e juni. Jag trodde att det skulle bli framflyttat men inte 2 veckor!!! :eek: Nåja, h*n kommer när h*n kommer...
Bäbisen mår bra och allt såg bra ut så nu kan vi slappna av lite. H*n hade hicka :love: och kliade sig i huvudet!

M.
 
Sv: Äntligen!!!

Jag vill också göra ultraljud igen :love:
fast det är ganska häftigt att höra hjärtslagen också, så jag får nöja mig med det :)

Se det så här.. du får två veckor mer att känna alla sparkar sen ;)

/Sablar med en känguru i magen :D
 
Sv: Äntligen!!!

Ja, jag kommer säkert uppskatta de där 2 extra veckorna ;)

Vad mäktigt det var att få se den som finns i min mage! Det var så overkligt... Vi fick dock inte höra några hjärtljud, bara se hjärtat i närbild.

M.
 
Sv: Äntligen!!!

Jag blev alldeles förbryllad när jag såg den där lilla lilla varelsen i magen :love:
Vi fick inte heller höra ngt ljud då vi var på ultraljudet, utan det är nu när vi går till barnmorskan som vi får lyssna :banana:
 
Sv: Äntligen!!!

Åh! :love:

Vi ska på ultraljud imorgon...
Jag är lite nervös :crazy:
Dels för att det känns lite konstigt att det ska finnas ett litet liv där inne i magen, som jag inte känner av annars.. mer än att jag är lite "fläskigare" om magen...

Är dessutom lite rädd att de ska hitta ngt fel, eller inte hitta ngt alls... att det är helt tomt :smirk:

Men kul ska det bli... *nervös* .. :)
 
Sv: Äntligen!!!

Raeman skrev:
Ja, jag kommer säkert uppskatta de där 2 extra veckorna ;)
Jag skulle gärna ha två veckor mindre kvar för nu börjar det bli tungt och jobbigt :crazy: Är i vecka 33...
 
Sv: Äntligen!!!

Min mage börjar också kännas rätt rejält tung.. Fast ibland glömmer jag bort att jag har en stor mage :rofl: (tex när jag ska gå ut från duschkabinen.. och måste öppna båda skjutdörrarna istället för bara en som "normalt" :p

Är i vecka 35+0 idag!

Jag försöker ta körkort (sista rycket..), så bebisen får helst vänta några veckor till :D
 
Sv: Äntligen!!!

Åhh, minns vi var på väg till ultraljudet! :)

Och när man sen fick se den lill* :love: H*n låg och tog det lugnt, kliade sig lite på hakan och låg och mös :p
Enligt UL var jag i vecka 16+6 eller något sånt, när vi var där (= blev framflyttad 2 dagar, så vi hade haft rätt bra koll på när h*n blev till).

BF 10 februari.. Det närmar sig!
 
Sv: Äntligen!!!

Vi hade tänkt att gå på ett ultraljud till, för det var så häftigt att se den lill*! Men vi beställde aldrig någon ny tid. Däremot så var jag tvungen att åka till "förlossningen" (den avdelningen), i höstas/vintras för att bebisens hjärtljud inte lät som de skulle när vi var på MVC. Då fick jag se ett hastigt ultraljud (kollade hjärta och så) :love: (allt var ok då, så jag vet inte vad det var för spunk maskinen eller bebisen fått på MVC. Jag var iof sjuk då; hade nyligen fått en rejäl förskylning, som höll i sig i en månad!! :mad: ).
 
Sv: Äntligen!!!

Med tvillingarna gjorda minst ett UL varannan vecka de sista 10 veckorna. Med enlingen så gjorde jag bara 2. Ett i vecka 16/17 och ett i vecka 41 !!!
 
Sv: Äntligen!!!

Jag ska också göra UL i Örebro snart och är lite nyfiken, har aldrig varit på USÖ men har hört att det ska vara väldigt fint på KK där och att personalen ska vara väldigt bra. Jag har än så länge bf den 26/6 så vi verkar ligga nära varandra i tid ;) . Får man göra UL mer än en gång i Örebro eller är det bara vid komplikationer

Jag, som aldrig varit direkt barntokig, känner mig lite som Dr Jekyll and Mr Hyde nu när jag är gravid. Nu går jag helt plötsligt och flinar fånigt när jag ser bebisar i barnvagn på stan :smirk:
 
Sv: Äntligen!!!

Det är ett ultraljud här. Tyvärr... För det var en upplevelse! Jag tyckte att de var trevliga, de jag träffade. Du är nog nöjd när du varit där.

Vi kanske ses på BB ;) :D Vi kanske skriker ikapp t.o.m ;)

M.
 
Sv: Äntligen!!!

SÄg inte så :crazy: Jag är i v 17 och har kulmage... Det är säkert 20 cm glipa när jag har mina ridbyxor på mig. :o Och då har jag inte lagt på mig något mer...

M.
 
Sv: Äntligen!!!

Jag blev också framflyttad. Vi trodde på 13 juni, men det blev den 21 istället. Så kan det gå.
Men två veckor är ju lite trist.....
Coolt att ha klarat av ultraljudet. Tycker att det känns lite som ett avstamp - NU är jag verkligen gravid! Har tom berättat på jobbet idag (vi var på ul förra veckan). Men detta är andra barnet, o magen går snart inte att dölja längre. Förra gången syntes det inget förrän efter vecka 20. Nu är det snart läge att börja med mammabyxor...
 
Sv: Äntligen!!!

Det här är första bäbismagen men jag har behövt mammabyxor i 2 veckor säkert... Har gått 17 veckor (igår)

M.
 
Sv: Äntligen!!!

Men visst är det skönt när man drar på sig mammabyxorna. Det är som om magen riktigt "pustar ut" efter att ha trängt in sig i vanliga byxor (om än med uppknäppt knapp...). Synd bara att det inte finns några ridbyxor som sitter bra när magen blir större....
 
Sv: Äntligen!!!

Ja, det är jätteskönt med mammabyxor!!! :) RIdbyxorna har jag löst med att låna ett par alldeles för stora som jag än så länge tappar om jag inte har hängslen. Hängslena använder jag till mina vanliga ridbyxor också. Det går bra.

m.
 
Sv: Äntligen!!!

Oh! Vad spännande med ultraljud. Jag ska dit den 24:e och är också i vecka 17. Är beräknad till den 23/6, så vi får se hur bra det stämmer. ;)

Men jag har inte fått mage än. :( Väntar och väntar på att det ska synas, men det gör ju aldrig det. :confused: :confused: När är det meningen att det ska synas på riktigt?? Jag kan bara känna att det har blivit större, men man kan fortfarande tro att det är julmaten... *suck*
 
Sv: Äntligen!!!

Jag är också från Örebro! Då är vi tre stycken som ska få bebis runt den 20 juni. Hihi.. vi kanske hamnar på BB samtidigt. :D
 
Sv: Äntligen!!!

Då kan vi ju ha party på BB! :grin:

När magen kommer är individuellt. Beror på bl a hur livmodern "lutar", framåt eller bakåt. Jag tror inte det är julmaten som gör att din mage känns större. :)

M.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst behandlades i januari 2020 för en mindre inflammation i SI-leden (det var otydligt om det fanns pålagringar) samt för...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 427
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ I onsdags förra veckan blev jag utskriven från psykiatrin efter att ha legat inne i sju veckor, innan dess låg jag inne till och från i...
2
Svar
34
· Visningar
3 235
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 435
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp