Bukefalos 28 år!

Äppelsnäckor!

Sv: Äppelsnäckor!

älskar mina snäckor, ska skaffa fler så småningom, har fyra i mitt ca 300 liters kar.

1298056005_resized.jpg

1298055965_resized.jpg

1298056140_resized.jpg
 
Sv: Äppelsnäckor!

Ja, hyfsat. Jag har visserligen inte så mycket att jämföra med, då jag enbart haft guppys i fiskväg. :angel: Hade problem med alger ett tag, men började begränsa ljuset i karet, då blev jag av med det hyfsat snabbt. Vilka alger de tar vet jag dock inte.
 
Sv: Äppelsnäckor!

Okej. Idag införskaffade jag iaf två gula vid namn Piff och Puff!:D Grymt söta och än så länge har de käkat alla alger som kommit i deras väg.
 
Sv: Äppelsnäckor!

Dem är ju jätteroliga att sitta och titta på, värsta racersniglarna :D

Har aldrig haft ett så rent kar som jag har nu när det huserar äppelsnäckor, fast om jag matar dem för mycket blir dem lite lata
 
Sv: Äppelsnäckor!

Asroliga är dom, nu har jag ännu en anledning att sitta fastnaglad framför karet varje kväll!:D
Min stora hoppar från växterna ibland när han är klar någonstans, han flyger lika graciöst ner varje gång och lyckas komma med huvet före varje gång också..:angel:
 
Sv: Äppelsnäckor!

*kl*

Måste fråga, tycker ni att era äpplen är bra på att ta alger? Vilka alger äter de egentligen?



De äter de flesta alger verkar det som. De tufsar till tofsalgerna rejält i alla fall.

Och så finns det en tråd om äppelsnäckor här på forumet, kanske inte så seriös som det från början var tänkt men ändå:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=940890

Och den här sidan rekomenderar jag att ta en titt på:
http://appelsnackor.webs.com/
 
Sv: Äppelsnäckor!

Mina äpplen äter allt utom staghorn tycks det. Sitter gärna på mossan eller växternas blad och käkar gröna alger dock, och städar rutorna, stenar, rötter - allt.
 
Sv: Äppelsnäckor!

kl

Fick hem mina äpplen idag. En död, 5 levande.
Min jävla ancistrushane är dock INTE snäll, spelar fotboll med snäckorna. Tur han flyttar på torsdag.
 
Sv: Äppelsnäckor!

Kan man ha bara en äppelsnäcka och ändå ha nytta av den som städare i ett 53-liters? Eller om man har två st, blir det garanterat "snigelrodeo" då? Förutsatt att de är av olika kön såklart... Jag är lite småsugen på att skaffa ett par (verkar inte vara riktigt lika skrämmande som räkor) men vill absolut inte bli sittande med 3000 st i slutändan. Eller ens hälften för den delen (räcker med mina jäkla guppys som jag nog aldrig kommer bli av med...).
 
Sv: Äppelsnäckor!

För att äpplen ska föröka sig måste man ha två av olika kön, som du säger. Vill du inte ha äggen de lägger kan du ta bort äggklasen, som ju läggs över ytan.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 393
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp