Bukefalos 28 år!

Är buke döende?

DarkInNight

Trådstartare
Jag har fått för mig att det inte är lika mycket aktivitet här på bukefalos längre, är det bara jag eller finns det någon mer som upplever samma sak?
 
Sv: Är buke döende?

Det tror jag inte det är någon fara med. :)

Kanske är det lite olika i de olika forumdelarna hur aktivt det är, men sen måste man ju också tänka på att det börjar bli sommar. Man sitter inte lika mycket vid datorn som man gör när det är kallt, mörkt, regnigt, vinter osv.

Nu är tävlings och fölningssäsongen i full gång, många har barn som snart har skolavslutning/student, eller så är det många som snart har student själv osv. Brukar vara lite lugnare såhär års tror jag. :)
 
Sv: Är buke döende?

Jag är inne på samma spår som angelwings, tror inte folk är lika manade till att sitta framför datorn när det börjar bli varmt och härligt utomhus, man hittar på andra saker istället.
 
Sv: Är buke döende?

Jag tycker att det är som varje år vid den här tiden. Jag som sitter inne så mycket märker verkligen skillnaden på när det är fint väder för då är det stendött här.
 
Sv: Är buke döende?

Ryktet om Bukefalos död är nog betydligt överdrivet ;)

En titt på statistiken:
http://www.sis-index.se/site-information/1177/

Visar att Bukefalos trafikmässigt ligger högre än förra året vid denna tid och bättre än förrförra veckan, statisktiken är från förra veckan. Dock som vanligt är det sämre än i ex.vis januari.

Som andra redan har föreslagit kan nog bra väder och i övrigt en väldigt hektisk vårmånad påverka aktiviteten.

Men det är självklart tråkigt om det uppfattas som det är mindre aktivitet än vanligt. Jag lovar att jag skall göra vad jag kan för förbättra detta. Förslag på förbättringar mottages som vanligt tacksamt.
 
Sv: Är buke döende?

Jag antar att det är olika på olika delar av forumet.

Men jag tycker att aktiviteten verkar ha minskat på de två sidor som jag oftast läser, hästvård och foder. Det har jag tänkt på ganska länge dvs i flera månader. För egen del har jag tröttnat på stämningen. Det är några användare som alltid är mkt tråkiga och ständigt går till angrepp mot andra. Det är ju inte sådant man vill läsa i tråd efter tråd. Men det är kanske (förhoppningsvis) bara jag som uppfattar det så.
 
Sv: Är buke döende?

Nej jag uppfattar det tyvärr likadant.
Det är några som har "tagit över" och gjort foder och hästvård till privata rådgivnings-forum.
Och den diskussion om det hela som jag vill ha uteblir då.
Så jag skriver inte där längre.

Det finns också några användare som liksom jagar andra och söker bråk även på de andra forumen och det gör mig så trött att jag söker umgänge på annat håll där man använder sina egna riktiga namn och därför inte kan bete sig lika illa.
 
Sv: Är buke döende?

Tyvärr - känner också att diskussionerna alltför ofta blir olustiga. Tittar in nån gång ibland bara. Har gått upp och ner med stämningen, men har så mycket IRL att det inte är så intressant att ha stridigheter på nätet. :cool:
 
Sv: Är buke döende?

Jag har samma uppfattning som de tre föregående. Orkar inte plöja inlägg efter inlägg som mer eller mindre bara handlar om huruvida alla inblandade verkligen skrev det de skrev eller inte. Ett av problemen är väl svårigheten med källkritik - det här här ju ett forum och inte en faktabas, så det vore ju inte bra om information inte fick ifrågasättas.
 
Sv: Är buke döende?

Kan bara hålla med föregående.

Ibland tar jag en Bukepaus när jag inte orkar med vissas envisa bråk.
Fast sen brukar jag komma tillbaka igen efter ett tag:-)

/Lavinia, som hängt här alldeles för länge egentligen
 
Sv: Är buke döende?

Nej jag uppfattar det tyvärr likadant.
Det är några som har "tagit över" och gjort foder och hästvård till privata rådgivnings-forum.
Foder var en gång väldigt "stort". Numera är det väldigt litet. Det märks ju att det inte är så många där varje dag som det var förr. Och för min del är det ointressant hur mycket andras hästar äter och vad ger ni er hästar och hur mycket man ska ge osv. Så jag är inte där alls
 
Sv: Är buke döende?

Kan bara hålla med föregående.

Ibland tar jag en Bukepaus när jag inte orkar med vissas envisa bråk.
Fast sen brukar jag komma tillbaka igen efter ett tag:-)

/Lavinia, som hängt här alldeles för länge egentligen

Och jag håller med dig ;)

Man tar små pauser från buke då och då men man kommer alltid tillbaka. Oftast så läser man och sållar bort allt bråk men ibland så kan det vara lite roligt att läsa en del av bråken :D

Nej men buke har många olika häsmänniskor med erfarenheter. Man tar till sig det som passa ens filosofi och bortser från rester - precis som man gör i verkliga livet.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 717
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 453
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 542
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp