Bukefalos är fantastiskt! Varför tycker just DU att det är det?

Till och med Wikipedias beskrivning av Gunthers karaktär i Vänner låter lite som att det skulle kunna stämma in på @Gunnar: "he is on reasonably good terms with the rest of the gang despite occasionally being annoyed by wacky antics or comments from them" :laugh:

Whacky antics... skulle vi?! O_o :rofl:

Jag har träffat så många fantastiska människor via Buke och flera som jag verkligen ser som vänner :heart Och ja, jag är van att glossa över var en hört en del saker när en pratar med de som inte är invigda i forumet :D "Ett onlineforum där det mesta diskuteras" - "Ett hästforum med en del med allmänna diskussioner" osv :laugh:

Sedan är ju Bukepedia överlägset alla andra kunskapssidor... tom särbon säger ibland "Har du frågat på Buke?" :p

Plus att på vilket annat forum skulle en kunna slänga ut: "Vill någon i Växjö hjälpa mig att lasta ett ekskåp?" och få napp?! :love:
 
Whacky antics... skulle vi?! O_o :rofl:

Jag har träffat så många fantastiska människor via Buke och flera som jag verkligen ser som vänner :heart Och ja, jag är van att glossa över var en hört en del saker när en pratar med de som inte är invigda i forumet :D "Ett onlineforum där det mesta diskuteras" - "Ett hästforum med en del med allmänna diskussioner" osv :laugh:

Sedan är ju Bukepedia överlägset alla andra kunskapssidor... tom särbon säger ibland "Har du frågat på Buke?" :p

Plus att på vilket annat forum skulle en kunna slänga ut: "Vill någon i Växjö hjälpa mig att lasta ett ekskåp?" och få napp?! :love:

Eller ringa upp någon en träffat IRL en gång och fråga om det finns sängplats... några timmar innan? Ja, jag tittar på dig @Lillgrådis :angel: :love:
 
Samma här. Det är rätt häftigt.
Och jämför man med den fakta man kan hitta i ämnet så är informationen i många fall i linje med forskningsresultat och innehåller väldigt rimliga förslag på lösning.

Men självklart ska man vara källkritisk precis som på vilken annan sida som helst.
 
Nu har jag väl inte jättemånga bukevänner men jag tycker det är fantastiskt att kunna prata häst och annat då jag inte har så mycket folk runt mig att göra det med i vardagen. Man liksom känner sig lite mindre ensam utan att behöva vara översocial. :up: Det blir ju lätt så när man blir äldre att vänner skaffar barn, flyttar etc och man själv inte har mycket tid eller ork för att träffas en massa IRL.
 
Jag gillar referensen att buke är som en stammisbar! En plats man kikar in på för ett glas på vägen hem. Ibland sitter man bara längs väggen och betraktar folk, ibland känner man sig social och pratar med allt och alla och flörtar med bartendern. :D
Eller hur 🥳
Håller med. Bra poänger. Flashback har jag läst lite på och håller med om den biten också.
Tycker man identifierar troll ganska fort här och gör det mindre givande för dem genom att inte reagera som de väntat sig på provokationer.
Jag läste på Flashback idag och hur mår folk där egentligen så mycket hat och ångest 😦
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Buke ar mitt fonster till Sverige dar jag ser nyheter fran Sverige som kanske inte ar nyheter direkt, som gor att jag googlar villt pa Svenska grejor, och dar fatt nya vanner som jag aldrig skulle ha traffat om det inte vore for Buke. Bade vanner jag traffat och vanner jag formodligen aldrig kommer att traffa, men som jag anda raknar som vanner.

Bara det att jag fragat och tre olika personer som har skickat mig saker fran Sverige vid tre olika tillfallen 🤗 Nu senast Cattis_E. :love: Tack till er alla. Det ar sa helt fantastiskt att fa tag pa Svenska favoritgrejor, som inte gar att fa tag pa annat an i Sverige.
 
Bukefalos fascinerar mig. Ett helt fantastiskt forum. Har fått kompisar härifrån att hänga med AFK när jag flyttade till ny stad. En roomie härifrån när jag flyttade norr om älven igen för att plugga. Har deltagit i en tråd där jag skrivit om mig själv i 3e person utan att fatta själv att det var jag... som gjort saker ute i den fysiska världen.

Minns bukefalos från innan facebooks stora genomslag. På tiden när en upplevde något och genast tänkte "det här måste jag hem och starta en tråd på bukefalos om!", sånt som idag kanske blir en story på instagram eller så. Och hem var det tvunget att gå, för internet i telefonen... det fanns inte ens.

Visst har buke krympt litet både på hästdelen och allmänt sen förr, det har vart en jäkla trafik överallt. Bara att snackforumen var uppdelade på ungdom/äldre ungdom/senior... Mycket snack vart det. Därför fascinerar det mig att forumets anda fortfarande finns kvar. Att det fortfarande finns folk kvar här. Samma folk, samma grundklimat, och samma upplägg. Och faktiskt gaska hög inläggsfrekvens.

Och diversiteten!
Du kan ge dig fan att vad du än frågar om här på buke, så finns det folk som har erfarenhet av saken - inte sällan fackmannamässig. Ett innifrånperspektiv på allt från avancerad sjukvård (vårdgivare & -tagare), porslin, tåg, missbrukssjukdom (aktiva/nyktra/behandlare) och industriell kryddtillverkning till samhällsjuridik, rosenodling, mode (dräkthistoria/hitta en grön klänning/gör om mig!), asbestsanering och dragningar av busslinjer.

Och alla dessa resor över världen! Inte bara charter, utan bukefelister runt jorden på uppdrag, flykt, längtan och äventyr. Eller att folk helt enkelt bara "bor" någon annan stans än i Moder Sveas famn, otroligt intressant och jordande att se att det är skillnad på olika ganska ofta. "Nu bor jag inte i Sverige, så det funkar inte riktigt så här..." är inte en helt ovanlig fras att möta här när en kommit på en smart lösning åt en medmännska, och tvingas tänka om. Uppfriskande!
 
Absolut, det rekommenderas att göra det på en arbetsdator :angel: Jag har för mig att bla @Anna satt på jobbet och försökte dölja att hon skrattade så hon grät :D

Detta stämmer, jag fick sluta läsa. Återupptog sedan läsningen på en busstur som tog två timmar. Mamma hämtade mig när jag kom fram och blev helt bestört och trodde att jag hade gråtit hela vägen för jag var så rödflammig, svullen och svart runt ögonen av allt någorlunda återhållet skratt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 347
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 419
Senast: Vallmo
·
Övr. Barn Min tolvåriga dotter rider i samma grupp som en tjej som jag länge tyckt varit lite udda - hon pratar ofta (men inte alltid) väldigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 886
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp