Bukefalos 28 år!

Är chetak senskydd bra

susanne

Trådstartare
Är senskydd i läder bra? senskydden Är de att föredra framför senskydd i plast (läder är ju så mycket snyggare)? Töjer resåren ut sig så de snart är oanvändbara?
 
Min lilla syster har ett par chetak senskydd i ljust läder och dom har hållt sig bra! resåren har inte töjt ut sig och skydden är i ganska bra skick, jag tycker dock att dom är lite stela.. :crazy: man märker att dom är lite "billigre" än dom andra "riktiga" senskydden i läder. Vet inte vad dom du tänker köpa kostar men dessa låg på 300-400 kr tror jag. Visst dom är snygga men jag skulle nog föredra ett par bra plastskydd då jag tycker dom har en bättre passform. Men skulle jag köpa ett par läder senskydd skulle jag sattsa på ett par dyrare..Då jag vill ha sköna skydd till hästen (är lite petig). Men vill man ha ett bra skydd, snygga och lite billigare så är dom ett bra alternativ :) Jag har ju bara dessa som min syster har och jag kanske har helt fel uppfattning :o Dom på bilden kanske har mycket bättre kvalité än dom vi har. Men som sagt dom är i fint skick fortfarande, trots att dom har några år på nacken.
 
En i stallet har dom och hitills har dom varit bra(snygga!)
Inte så stela heller (förvarar dom ihoppknäppta, annars blir passformen mindre bra)Dom kostade runt 200kr. Så billiga! :bump:
 
Jag köpte ett par till min ponny i läder och remmarna var alldeles för korta, har hört fler som haft samma problem men det kanske bara var på den sorten. Kanske en idé att köpa dom på öppet köp?
 
Vi köpte shettis seize till B-ponnyn, trodde remmarna skulle bli för korta men det funkade. :)
Men man kan göra hålet längst ut längre(ca 1cm), bara nyttja håltången.
 

Liknande trådar

Utrustning Bröstan på min sele var med om en liten olycka och behöver sys ihop igen (och ersätta lite läder) men jag känner att jag inte skulle...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: yamyam
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
787
Senast: yamyam
·
Utrustning Funkar Shire's krubbitarremmar i läder och som man sätter på huvudet med remmar framför och bakom öronen bra? :confused: Ps är inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 585
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp