Bukefalos 28 år!

Är det bara min högerkolumn som är borta?

Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Det försvinner för mig oxå med jämna mellanrum. Även det övre fältet blir långt ibland och trådrubrikerna blir smala. Dock inte allt på samma gång utan dom skiftar.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Den har hamnat längre ner på sidan. Jag gissar att Gunnar testar ny sidlayout?
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Jamen titta. Låååångt ner till vänster fanns den.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

knapp

Jaså, det är där den befinner sig! :idea: Undrade just vart den tagit vägen men då vet jag. Hoppas dock den hittar tillbaka snart, jobbigt att scrolla så fasligt varje gång man behöver den.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Den hoppade upp till höger när jag förstorade fönstret.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Jag arbetar lite med layouten. Tanken är att det skall bli lite bättre för de med låg upplösning på sina skärmar. För att slippa scrolla i sidled har jag ändrat lite så vissa saker flyttas ned så att det förhoppningsvis fungerar bättre på smala skärmar.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Jag har redan helskärm så jag får väl helt enkelt scrolla neråt som en tok ett tag framöver :p
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Nu har jag mätt min skärm (utan millimeterpassning i och för sig) och högerkolumnen borde få plats på just högersidan istället för att befinna sig långt nere till vänster, nu har jag istället bara tomt där... För att få tag i "forumet nu" som jag brukar använda massor måste jag trygga pg dn 9 gånger från toppen. Då scrollade jag hellre två centimeter åt sidan.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Det som har betydelse är antalet pixlar, skärmens upplösning.

Jag har nu gjort en ändring som förhoppningsvis gör att du och andra får med högerkolumnen vid lägre upplösning i webbläsarfönstret, men blir det tillräckligt smalt hoppar högerkolumnen nedanför.

Är det bättre nu frågar jag alla?
Det finns mer jag kan putsa på här, helt klart.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Nu är den tillbaka bredvid, tack :bow: Med 10" skärm blev det så mycket scrollande. Nu är i alla fall jag nöjd :)
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

tryck på Ctrl och Alt och skrolla samtidigt till mindre text.

Jag bytte till en väldigt liten text, tror jag hade till 50% men kolumnen var fortfarande inte vid sidan. Och då är min skärm ändå 18,5" ;)


OT:
Nu ser det jättebra ut här, allt är där det ska vara :)
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Jag har fått två kolumner på högersidan nu istället för som tidigare en på varje sida. Kolumnen med radannonser, forumet just nu osv ligger nu på högersidan. Är det en förändring som är planerad eller är det min dator som fått lite fnatt?
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Det är en förändring som borde se likadan ut för alla. Jag utgår ifrån att du pratar om förstasidan. Min tanke är nog att det skall fortsätta se ut på det sättet ett bra tag :)

Jag har även ändrat så loggan och bannern i toppen samt de banners som finns i mitten, ex.vis på förstasidan beter sig lite annorlunda. De lägger sig under varandra om det blir trångt för att man vanligen skall slippa scrolla i sidled.

Alla dessa förändringar är väl i första hand tänkta att hjälpa till lite för de som surfar från mobiltelefoner.
 
Sv: Är det bara min högerkolumn som är borta?

Ja det var första sidan jag menade. Det var väldigt ovant att ha allt till höger, men man vänjer sig nog efter ett tag.
 

Liknande trådar

Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
91
Utrustning Behöver uppdatera pannlampan, finns så många annonser men skulle vilja gå på rekommendationer, den behövs tomte vara avbländande för...
Svar
17
· Visningar
1 972
Senast: AbCdE
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 158
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp