Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

CosmicQueen

Trådstartare
Emil vägrar nämnligen nappen nu sedan ca 4 dgr tbx. Inte för att det gör mig någonting, inte det minsta, men jag blir ju lite förvånad varför. Så därför undrar jag om det är vanligt att barn slutar av sig själva med napp? Han är snart 15 månader. :)

Nu håller han iofs på att få tänder, 4 stycken, om det kan vara därför? Men det är ju inte första tänderna han får, han har 16 tänder nu & har aldrig reagerat tidigare genom att vägra nappen. Jaja, vi får se om det håller i sig...hoppas. :)

Sedan verkar det som om han går igenom nån fas just nu, för han har även ändrat sina sovvanor själv. Han vill helst inte sova på dagen längre övht, somnar i princip bara om vi åker bil. Förr har han alltid varit dyngtrött på kvällarna så han har fått lägga sig redan vid 19 tiden senast, vilket resulterat i att han vaknat vid 4 tiden...fått välling i våran säng & somnat om till 6 tiden.

Nu helt plötsligt är han uppe till 21 på kvällarna och då får vi tvinga honom i säng. ;) Men ist så sover han till 6 tiden på morgonen, får välling & somnar om hos oss några timmar till. Imorse sov han tom till 8.30...det måste vara rekord? :D
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Han kanske bestämt sig för att napp är för jättesmå bebisar i och med att han blivit storebror? Ingen aning.

Det där med sovtiderna känner jag igen.

Loke vill enbart sova lunch, sedan är han vaken till kvällen och vaknar allt mellan 7 och halv 9 på morran dan efter.:)
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Han kanske bestämt sig för att napp är för jättesmå bebisar i och med att han blivit storebror? Ingen aning.QUOTE]

Måste vara så. :D

Han är alltid väldigt mån om att Jesper ska ha napp, har han ingen så springer Emil genast & hämtar och försöker att stoppa in den i munnen på honom varesig han vill eller ej. Hur gulligt som helst. :)
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Min 1-åring vill ha nappen i handen när han ska sova, sen ibland slänger han iväg den och ibland vill han ha den om han ska somna om på natten. Men på dan vill han inte ha den alls.
Om vi skulle sluta ge den tror jag inte att han skulle bry sig så mkt, men eftersom han inte går med napp jämt så låter vi han behålla den.
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Isak är snart 9 mån och han tar inte nappen alls längre.
Han är helt enkelt inte intresserad av den, inte ens när han ska sova
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Sam slutade helt av sig själv när han var 6 månader - på gott och ont. Ibland är det jättebra att ha napp. Han slutade med flaska ungefär samtidigt.... :eek:


Så långt sträcker sig min erfarnhet :D
 
Sv: Är det vanligt att barn slutar själva med napp?

Så därför undrar jag om det är vanligt att barn slutar av sig själva med napp?

Jag har ingen aning om hur vanligt det är, men jag känner i alla fall en liten flicka som själv valde att sluta när hon var drygt ett. Hon hade haft napp ganska mycket fram till dess, så jag blev lite förvånad.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 695
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 971
Senast: Luff
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 814
Senast: Habina
·
Gravid - 1år Otaliga är väl de trådar där användare ber om hjälp angående bebisars sömn. Här är en till... Vår 8-månaders är så svår att lägga. Jag...
2
Svar
38
· Visningar
2 746
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp