Att övervinna trötthet

Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så jag kom i säng alldeles för sent. Dagen efter försov jag mig avsiktligt för jag orkade under inga omständigheter åka till jobbet i tid. Sen fick jag ett oväntat brev. Det visade sig att jag haft en faster som nu avlidit och som jag ärvde en liten summa pengar från. Hade ju ingen aning om att jag ens hade en faster så detta kom som en chock. Fick svårt att sova den kvällen. Natten mot fredagen sov jag ok, men kände mig så trött under fredagen att jag nog kunnat somna stående.

Igår behövde jag handla och åkte in till byn. Besökte 6 ställen innan jag åkte hem. Sen skulle jag göra en massa saker hemma tänkte jag. Men energin var slut. Det blev inget gjort.

Idag kommer jag inte igång med något alls. Virket jag köpte igår har jag fortfarande inte lastat av.

Jag skulle nog egentligen behöva besöka vc och ta prover. Men jag har ingen aning om hur jag ska klara det. Terapin jag går i håller på att misslyckas. Jag har gått 3/4 av gångerna och har inte gjort några framsteg alls. Trots att jag kämpar och försöker mitt allra bästa.

Nu har jag alltså försökt med kbt, hypnos, emdr och psykodynamisk terapi för min blodfobi utan att den blivit bättre. Katterna tränar mig också. De tar hem byten som de sedan slaktar hemma. Jag brukar lägga något över fläckarna så jag slipper se dem. Ibland får jag bort fläckarna själv. Ibland får jag hjälp av boendestödet.

Nu skulle jag verkligen behöva ta tag i det där virket. Lasta av och börja bygga.

Men är så trött. Och jag vet inte vad jag kan göra åt det.
 

Har hon hjälp med katterna? Annars kanske någon härifrån kan hjälpa?
Det har inte riktigt varit läge att fråga det. Men hon har nämnt katterna utan att ta upp just hur de är omhändertagna så jag tror att det är löst, hade de varit vind för våg hade hon sagt det. Det blev utryckning igår och då kanske man hanterar även husdjur. Men ska absolut ta med mig ditt tips ifall frågan kommer upp!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 541
Senast: tott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När man svämmar över av känslan att inte duga, inte vara bra nog och inte klara av saker. Skitdag större delen av dagen, trött som en...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: IngelaH
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 786
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp