Bukefalos 28 år!

Är detta vitlök?

Caroline.l.t

Trådstartare
Drog upp en del av löken i landet och vissa ser ut såhär. Jag tänkte att det är solovitlök men blev osäker. Tycker det luktar vitlök men är inte säker på smaken. Har inte kvar blasten men måste likna lök iaf.
20210815_154139.jpg
 
Det är lite vilda västern i mina odlingar med lök som självsått sig. Några blommor finns det dock inte. Kanske hittar nån som står kvar så jag kan få med blasten.
Ibland kan (blomster)lökar ligga i jorden många många år utan att gro.
Inga kvar i landet tyvärr. Men ett antal lökar hade sådana här i toppen, vet inte om det var dessa lökar...
Visa bifogad fil 75403
Bulbiller, de kan användas som utsäde. Vitlök kan utveckla såna också, men vanligast mitt i stjälken (halslök). När det gäller lök, oavsett vilken sort när utsädet är lökar så kan man få med precis vad som helst för lökväxter.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 061
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
678
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 394
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp