Är du samma person?

Sv: Är du samma person?

Både och.
Jag tycker inte att mitt liv har förändrats så mycket. Jag hänger fortfarande en massa i stallet, ägnar mig åt mig själv, gör sånt som jag tycker är roligt. Jag känner inte på något sätt att jag får "offra" mig för min familj.
Däremot så har mina värderingar ändrats en del, och som många andra säger så har man insikt i saker som man inte tidigare brydde sig om.
Jag stör mig inte längre på folk som är i vägen med barnvagnar överallt, för nu vet jag själv hur det är liksom.
Jag har större förståelse för folk, och sen är jag mer blödig än innan.

Jag tror att jag var rätt mogen innan jag skaffade barn, men givetvis så har jag mognt lite på ett annat sätt nu.

Jag tycker att jag är en bättre människa nu innan jag hade barn. Jag tänker efter mer innan jag uttalar mig, och är inte längre så hetsig.
 
Sv: Är du samma person?

Var inte du ganska så tolerant redan innan du fick barn också? ;) Du har ju alltid var "Hakuna matata" personifierad. Har du blivit ÄNNU mer tolerant nu så är du ju för fan Dalai Lama. :D

:rofl: Dalai Lama it is then. :D
Fast Hakuna matata låter ju lite katchigare + att Ailie skrattar förtjust när jag sjunger den.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
121
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 742
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp