Är du samma person?

doglover

Trådstartare
Är du samma person nu som du var innan du skaffade barn?

Mognadsmässigt?

Vad med dig själv har ändrats?
 
Sv: Är du samma person?

Ja, absolut! Däremot har en del av mina värderingar ändrats, och jag har lärt mig att vissa situationer kan man inte sätta sig in i om man inte har egna barn. Jag har blivit mer blödig - gråter när jag ser på film t ex vilket aldrig hade hänt innan jag fick barn. Det behöver inte handla om barn som far illa eller så, utan typ Brokeback Mountain :p.
 
Sv: Är du samma person?

Jag själv uppfattar mig iaf som samma person, med den skillnaden att jag nu kan drabbas av dåligt samvete när jag vill göra saker helt själv...

Lite mer pjoskig är jag nog också förresten, ser faror bakom varenda hörn :angel:
 
Sv: Är du samma person?

Jag har lite andra värderingar, men fortfarande samma intressen.

Dock är jag ju inte ute och gör stan lika ofta som förr... Något man kan sakna ibland.

Men att få barn är det bästa jag gjort i mitt liv!
 
Sv: Är du samma person?

Samma person är jag, men min tolerans för omvärlden har helt klart ökat. Det finns så mycket bättre saker att göra än att hålla på och störa sig på allt.
Mina intressen är detsamma även om jag fått sätta en del av dom på hold just nu men dom ska återupptas så fort det finns tid till det.
Men helt klart har man mognat sen man fick barn.
 
Sv: Är du samma person?

Samma person är jag, men min tolerans för omvärlden har helt klart ökat. Det finns så mycket bättre saker att göra än att hålla på och störa sig på allt.
Mina intressen är detsamma även om jag fått sätta en del av dom på hold just nu men dom ska återupptas så fort det finns tid till det.
Men helt klart har man mognat sen man fick barn.

Var inte du ganska så tolerant redan innan du fick barn också? ;) Du har ju alltid var "Hakuna matata" personifierad. Har du blivit ÄNNU mer tolerant nu så är du ju för fan Dalai Lama. :D
 
Sv: Är du samma person?

Nej, jag är inte alls samma person. Fick lära mig att sätta mig själv åt sidan för någon annan, vilket var aningen besvärligt som ensambarn. Har sedan fått lära mig att gå tillbaka och återigen försöka prioritera mig själv något. Men fokus har flyttats, absolut.
 
Sv: Är du samma person?

Både ja och nej! Jag är ingen "mönster" mamma jag går ut på krogen minst en gång i månaden och träffar mina vänner. Förut gick jag ut minst 5 gånger i månaden så jag har lugnat mig endel men samtidigt så känner jag sug efter att vara ute mycket mer än vad jag är. Men jag hindrar mig då jag samtidigt älskar att vara hemma med min familj.

Mina värderingar har inte ändrats men kanske förstärkts... Jag är noga med att ha ett hem där åsikter och tankar luftas öppet!Tror det är viktigt för barn att känna att deras familj kan prata om precis vad som hellst.

Mognadsmässigt står jag kvar där jag alltid gjort, jag är mogen av naturen och kan ta ansvar.
 
Sv: Är du samma person?

Jag har nog inte ändrats alls, vi säger ofta "gud vad likt vårt liv är innan/efter barn"

Jag var helt säker på att livet skulle bli totalt annorlunda, SÅ många pratar ju om livet som två delar innan och efter barn.

För oss är det ungefär samma som innan, fast väldigt mkt mer underbart :O)
 
Sv: Är du samma person?

Jag har inte förändrats tycker jag själv :p

Men mina värderingar har ändrats. Tex klarar jag inte av att läsa artiklar eller se filmer där barn skadas eller far illa. Innan såg jag ingen skillnad i om en vuxen person eller ett barn for illa- nu tycker jag att det är en milsvids skillnad.
 
Sv: Är du samma person?

Än så länge. Ja, jag är samma person. Det vore ganska konstigt om hela min personlighet förändrades tycker jag...

Mognadsmässigt; ja, jag är lika mogen (eller omogen).

Det som har ändrats är att jag är mycket mer intresserad av barn generellt nu. Plus att jag berörs ännu mer nu när jag hör något som berör gällande barn eller föräldraskap. Har lättare att föreställa mig hur det känns för föräldrar vars barn råkar ut för något.
 
Sv: Är du samma person?

Det är nästan 7 år sedan jag fick mitt första barn och jag tror faktiskt att jag har förändrats sen dess. Allt man gör och alla man möter i livet formar vem man är och vem man blir på ett eller annat sätt.
Jag vet inte om jag hade varit samma som jag är idag om jag inte haft mina tre barn, det är ju liksom omöjligt att spekulera i.
 
Sv: Är du samma person?

Är du samma person nu som du var innan du skaffade barn?

Mognadsmässigt?

Vad med dig själv har ändrats?

Samma person ja, men mognadsmässigt så har jag tyvärr insett att denna värld inte är anpassad för barn. Innan var jag naiv och trodde att barnen kom i första rummet.
Nu är jag mer arg, bitter och ledsen.
 
Sv: Är du samma person?

Jag har fått betydligt bättre tålamod än förr. Jag trodde jag skulle bli en morsa som skrek på min stackars unge vareviga dag, men jag har verkligen förvånat mig själv. Helt plötsligt har jag all världens tålamod och tycker till min egen förvåning att jag är en fantastiskt bra mamma.
I övrigt är jag mer eller mindre den samma tror jag. Men självklart förändras livet med en 2,5-åring i hemmet och prioriteringarna blir annorlunda även om mina intressen är de samma.
 
Sv: Är du samma person?

Nej, jag är inte samma.

Jag har gått från att vara väldigt förvirrad till att ha en fokus. Från att ha noll mål i livet har jag numera någorlunda en plan. Jag har fått en kämparglöd och blivit mer av en fighter.

Snart är det 3 år sedan jag blev mamma men jag kan än idag reagera "whaaat? jag mamma?" eller "föräldramöte :eek: oh my god det går ju vuxna på, oj f-n jag är vuxen" :rofl:

Jag kan inte ens jämföra livet före barn med livet som mamma.... att vara mamma är det mest priviligerade (stavning?) jag har och kommer göra!
 
Sv: Är du samma person?

Oj... jag har nog ändrats massor. Jag har stressat av, blivit lugnare, vuxnare, tryggare. Står upp mer för mig själv och min familj, och har hittat vad som är viktigt för MIG. Planerar mer framåt och blivit mycket mer pysslig och hemmig. Har ändrat hur jag klär mig ... har ändrat massor faktiskt ! Men jag är så LYCKLIG!
 
Sv: Är du samma person?

Jag tycker jag är samma person men det finns säkert de som tycker jag ändrats, kanske inte personen jag är utan mina tankar och prioriteringar.
 
Sv: Är du samma person?

ja jag tycker att jag är lite annorlunda, och detta har kommit gradvis. När första barnet var bebis så var det inte så stor skillnad men nu när jag har två och en är så pass stor att man har en (konstant...) dialog med henne så har det hänt mycket. Jag tycker att jag har lärt mig mer om mig själv, hur jag reagerar i pressade situationer och hur jag hanterar konflikter. Jag förstår en hel del om min barndom som jag inte förstod tidigare. Jag tycker också att jag har satt ner foten och slutat vela när det gäller livsstil, innan skulle jag hela tiden hålla dörren öppen för alla eventualiteter men nu tycker jag att jag har en bättre konsekvens i mitt liv.
 
Sv: Är du samma person?

Jag tror jag är samma person. Men en positiv sak är att jag fått bättre tålamod och får inga utbrott för minsta lilla.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 741
Senast: Fetaost
·
Samhälle Har eran syn på Tesla ändrats? Kommer Tesla ge sig tror ni? Hur lång kommer det gå innan en lösning hittas om det blir en lösning.
Svar
6
· Visningar
700
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Jag vill inte ha barn själv men många andra vill ju det. Och jag har fått en så stark känsla av att när man fått barn så är man en annan...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
9 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp