Är fitbit bra?

Monkie

Trådstartare
Jag har varit fitbitmotståndare sedan start. Men nu har jag sett flera som har det och tycker det är såå på bra. Vad tycker du som har en Fitbit? Bra? Dåligt? Rör du dig mer? Vilken modell har du?
 
Jag har en Charge 2. Älskar min! Tycker absolut den peppar till mer aktivitet och för en statistiknörd som jag är det guld med mätning av sömn, puls etc. Rekommenderas!
 
Jag har en Charge 2. Älskar min! Tycker absolut den peppar till mer aktivitet och för en statistiknörd som jag är det guld med mätning av sömn, puls etc. Rekommenderas!
Behöver du koppla med dator för att kunna läsa resultat?
 
Nej den finns för båda. Ja den har stegräknare och pulsmätare. Dock inte inbyggd GPS men det kan man mäta i appen. Funkar att synca den mot tex Endomondo också om man vill.
 
Jag har använt min i ett år ungefär, minns inte vad den heter men även den jag har mäter puls.
Tror inte jag rört mig så mycket mer, men blivit mer medveten om det.
Nu ha den gått sönder, en plastbit som lossnat som jag funderar på om det går att få dit den igen.
 
Nu ha den gått sönder, en plastbit som lossnat som jag funderar på om det går att få dit den igen.

Jag har använt mina i snart två år.
Håller med om att Fitbiten inte gör att jag rör mig mer, men jag är definitivt mer medveten om hur och när jag rör mig.

Kvaliteten kan vara lite så där, men
Fitbit verkar även ha ett väldigt generös garanti, vi har fått vår utbytta mot senare modeller, när limningen hade släppt.
Vet flera som fått dem utbytta för små skavanker.
 
Jag har använt mina i snart två år.
Håller med om att Fitbiten inte gör att jag rör mig mer, men jag är definitivt mer medveten om hur och när jag rör mig.

Kvaliteten kan vara lite så där, men
Fitbit verkar även ha ett väldigt generös garanti, vi har fått vår utbytta mot senare modeller, när limningen hade släppt.
Vet flera som fått dem utbytta för små skavanker.
Det lät lovande! Får höra av mig till dem och se vad de säger.
Typiskt nog köpte jag den på julrean för ett år sedan, och den gick sönder härom veckan. Hoppas de inte säger något om att det gått mer än ett år, som det har nu men inte när den gick sönder.
 
Det lät lovande! Får höra av mig till dem och se vad de säger.
Typiskt nog köpte jag den på julrean för ett år sedan, och den gick sönder härom veckan. Hoppas de inte säger något om att det gått mer än ett år, som det har nu men inte när den gick sönder.
Våra var ett år + några månader, hade förberett mig för att argumentera, men de sa bara: vi ger dig ett presentkort på beloppet du köpte dem för, så kan du beställa nya direkt hem.
 
Jag har en fitbit charge som jag gillar. Rör mig inte mer, men tycker det är kul att följa pulsen under dagen bl a. Dessutom är alarmen toppen när man delar rum med barn: Det vibrerar tyst på min arm och ingen annan vaknar.
Tyvärr har det hänt något med armbandet nu, det laddar ur sig på mindre än ett dygn och är i princip oanvändbart. Har bara haft det några månader, fick mitt tidigare utbytt p g a trasigt spänne. Ska se om jag kan få ett nytt igen...
 
Jag vill veta vilken som är bäst (:rofl:). Löptränar några gånger i veckan (eller förhoppningsvis igen nu, lyckades med första träningen för några dagar sedan efter tre månader med sjukdom osv), ibland simmar jag (finns det en som är vattentät för det är mycket hög chans att jag glömmer ta av den :o).

Alla jag typ känner fick dille på att skaffa aktivitetsarmband under hösten (för att de typ inte rör sig, vilket inte direkt är något problem för mig), men de skaffade ju några billiga från Kina typ så lönlöst att fråga (personligen tror jag att de går sönder efter några månader :angel:).

Jag skulle vilja kolla puls, ha det som en fitness grej och ha en som klarar av vatten.

Jag har fått en fitbit flex att låna av en vän (som har köpt en nyare model) så vi får väl se om jag tycker vad den gör räcker.
 
Jag tror att jag kanske blir stressad av en med pulsmätare, blir inte ni det?

Det där är en grej jag har funderat på, eftersom jag får arytmi och alldeles för snabba slag ibland och i vissa perioder väldigt ofta pga stress. Men sen undrar jag om det inte bra att jag får det framför mig på något sätt så att jag liksom tar in det bättre när jag har dåliga perioder och kanske kan göra något åt det.

Det vore dock hemskt om det blev åt andra hållet och det stressade mig för att jag inte kan lyckas få ner pulsen :crazy:
 
Eh! Jag tror att den här fitbit flex som jag har lånat känner av när jag jobbar :confused: Alltså att den räknar det som steg när jag sitter framför datorn. Är det någon som vet om det händer eller om det är några versioner som inte gör det?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Ms_Antrop
·
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: ptr
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
349
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp