Är hästkraken inte död ännu?

Sv: Är hästkraken inte död ännu?

vet inte om jag ska skratta eller gråta.... ämnet malin baryard har ju ältats på olika sidor här på bukefalos till leda. samtidigt så måste jag få säga min mening.
1 malin är duktig, det måste man vara för att rida på den nivån
2 malin har stor ekonomisk uppbackning, det måste man oxå ha om man skall rida på den nivån
3 media har gjort malin till den super idol/stjärna hon idag är inom svensk ridsport, vilket gör det lite skrattretande när en journalist på en av landets största sportbilagor gör sig rolig över detta faktum!

när media startade hypen om malin var det många inom svensk ridsport som kände att äntligen får en svensk ryttare synas! idag vet vi att det inte blir riktigt sunt när en person får total medial uppmärksamhet, oavsett om hon gifter sig, röker, föder barn eller faktiskt vinner en tävling! det osunda ligger i att folk som inte rider inte vet att det finns fler toppryttare än malin, samt i det att de ryttare som är på väg upp får minimalt med utrymme och därmed svårt med sponsorer och dyl. detta har inget med avundsjuka att göra. men om malin presterar halvdant och en ryttare som ex lotta schulz toppresterar så skriver tidningarna ändå bara om vad malin sagt eller gjort, istället för att lyfta fram lottas insats. detta skapar naturligtvis irritation hos många, då det faktiskt finns dom som hellre läser om en bra prestation än vad malin har skaffat för nya stövlar!
nu vet jag att det finns många som reser ragg bara man nämner malins namn och säger att man bara är avundsjuk, men förstå mig rätt, detta är inget mot malin utan mot media som skapat en hype kring henne och sedan hånar henne och ridsporten i sig!
 
Sv: Är hästkraken inte död ännu?

Men man kan ju inte skylla på media när det gäller Malins pressutrymme. Det har hon ju sett till att få!!!
Pressen skriver om det som är intressant och det som säljer bilagor. Malin har sett till att stå i rampljuset, eftersom det gjort att hon har fått synas lite mer, vilket leder till att fler ser henne, vilket leder till att hon erbjuds bättre hästar, vilket gör att hon presterar bättre, vilket gör att hon får stå i rampljuset, vilket gör att hon får fler sponsorer eftersom de tjänar pengar på det...när Malin fått sponsorer får hon ännu mer pengar att visa att hon förtjänar att stå i rampljuset och så är det en cirkel som går runt så.

Malin gör precis det hon vill. Hon rider och hon står i rampljuset! Har Malin inte en häst på världsklass nivå blir det heller inget rampljus...så mycket hänger på att hon ska få en ny häst.

Om hon är en bra ryttare eller inte har inte med saken att göra egentligen...tjejen gör det hon vill göra...är det inte vad vi alla önskar??
 
Sv: Är hästkraken inte död ännu?

vet inte om jag ska skratta eller gråta.... ämnet malin baryard har ju ältats på olika sidor här på bukefalos till leda. samtidigt så måste jag få säga min mening.

Helt OT: Du är reg oktober 2006 och har fn....24 inlägg? Du måste ha läst flitigt innan du vågade dej in? Eller så är du "nån annan"

Ursäkta. Säger inte emot dej i inlägget. Men jag tyckte bara ovanst såg lite lustigt ut:cool:

Bara en reflektion.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 385
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Hästnyheter Expressen satsar på ridsport. Nu står det klart att Expressen sänder de dubbla GCT-tävlingarna i Samorin - och årets stora final i Prag...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp