Bukefalos 28 år!

Är humle giftigt för katter?

N

NinaNina

Skulle vilja ha mer än pelargoner på balkongen, och humle klättrar ju himla fint (kan ju skymma innätningen lite)...
Så, kan det vara giftigt för katterna?
 
Nej, humle är inte giftigt! Vi har massor hemma och våra katter är inte alls intresserade. Växten är ju också lite sträv och stickig så den är nog inte skön att bita i. Fast tänk på att hunle täcker MYCKET och växer ca 20 cm per dygn på sommaren. Bladen är stora och det blir liksom helt tätt.
När jag bodde i stan hade jag sockerärtor och luktärt som klättrade i mitt nät.
 
Tack för svaren!

Jo, det kanske blir lite väl lummigt med humle, men jag tror jag gör ett försök... :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej alla! Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
Svar
4
· Visningar
603
Senast: Freazer
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 123
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp