Bukefalos 28 år!

Är man för "gammal" att börja barnverkstaden vid 30 och 34?

Sv: Är man för "gammal" att börja barnverkstaden vid 30 och 34?

Dels håller jag med de andra i tråden, jag kan inte förstå varför det ska vara press på det? Sedan - inte ens i dens ögon som HAR bråttom med barn är väl 30- årsåldern sent för första barnet numer? Jag tycker som sagt att det är upp till var och en när man vill börja försöka få barn, om man vill ha barn alls, men i ditt fall så kan jag inte se något "sent" alls. Hade du skrivit "Är det för sent att starta barnverkstaden vid 40 resp 44 år" så hade jag förstått dina tankar bättre, för när man börjar komma i den åldern så ökar ju faktiskt risken för både att man inte kan få barn och för vissa fosterskador, men 30/34 - no deal at all. Att DE FLESTA i en föräldragrupp skulle vara ca 10 år yngre än ni håller jag för ganska otroligt - de flesta får ju inte sittt första barn vid 20 års ålder i dag, utan jag skulle snarare gissa på att det vanligaste är mellan 25 och något över 30

Jag var 33 när vi fick första barnet och kommer att fylla 37 en månad efter att tvåan kommit om allt går väl. Jag har aldrig kännt mig det minsta som någon "gammal förälder" och tror definitivt inte att någon annan uppfattar det så heller.

Lycka till :)
 
Senast ändrad:
Sv: Är man för "gammal" att börja barnverkstaden vid 30 och 34?

Tjafs om ekonomi/dålig ekonomi är en av de stora frågor som gör att bägaren rinner över och gör att många separerar. Småbarn är enbart som enda faktor en riktig relationsdödare så jag tycker du har vettiga tankar.
 
Sv: Är man för "gammal" att börja barnverkstaden vid 30 och 34?

KL på mig själv...

Har fått reda på att mitt plugg inte är det hinder för barn som jag trodde. Det är alltså fritt fram för barn så fort jag och sambon känner oss redo. När min svägerska nyligen fick barn blev jag jätteavundsjuk (och glad!!) och när jag igår fick reda på att det är ok för oss också så blev det mer en känsla: "är jag verkligen redo för barn?". Är det vanliga tankar tro?
Har p-stav nu och kommer inte ta ut den än på ett tag, men nu snurrar tankarna mer än vanligt.
 
Sv: Är man för "gammal" att börja barnverkstaden vid 30 och 34?

Nej, man är absolut inte för gammal.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Hoarfrost
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 150
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 071
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp