Är mitt varmblod ett...

B

blondi3958

Amerikanskt varmblod?

Han är
efter: Carlisle (US)
undan: Canny Lobell (US)

Och på båda föreldrarnas släkt finns (US) efter namnet.

Vad står det för egentligen?

Är min pålle en amerikansk travare :confused:
 
Ja, din häst är en svenskuppfödd amerikansks travare.

US står för att hästen är född och uppfödd i USA.
Står det SWE = Sverige osv osv...
 
samma här :D
såååå stolt över mitt amerikanska varmblod :D
 
Korsning av vad?????
Delvin Kosmos är ju american...active bowler är importerad till sveriga från usa...
de flesta travarna är av amerikanskt ursprung, även om dom är i generationer födda i sverige så är det trots allt amerikansk blod i ådrorna
ryskt och franskt förekommer också, men sverigen har ingen historik i aveln direkt.
 
inte vet jag men hon är alltså amerikansk då.
jag har frågat förut och nån sa då att hon är svensk varmblodstravare. :crazy:
 
Svenskfödd med mestadels amerikansk stam..... Den räknas som svensk varmblodstravare eftersom den är född i sverige. Praktiskt taget alla varmblod i sverige kan nog "skryta" med att vara amerikanska om man forskar i stammar, finns det ens någon travare som enbart har svenskfödd stam??
 
tror inte det.....ALLA härstammar ju från "Hambletonian" eller <Peter the Great typ...(dålig på så gamla stammar)
 
Nej, det finns inga amerikanska hästar, de kommer från europa ; OK lite araber från asien och nordafrika måste man kanske räkna in också! :smirk:

LITE ryskt och mera franskt finns det väl i alla fall i svanska travaveln, inte enbart standardbreed!
 
Vad menar du med att det inte finns amerikanska hästar???
...så långt man kommer i travaraveln är det amerikanskt blod iallafall..
 
Nja, inlägget var väl inte så väldigt allvarligt menat! Men om du går ÄNNU längre tillbaka, till före Columbus, så lär du inte hitta en endaste amerikansk häst! Finns det inga svenska travare, eftersom aveln grundar sig på importer hjälper det väl inte att det är ca 4 ggr så länge det överhuvudtaget funnits hästar i USA! Alltså finns det heller inte en enda travare som kan skryta med att ha enbart amerikansk stam! :D

(Men det är klart går vi ÄNNU längre tillbaka så hamnar vi lik förbaskat i Amerika, men då är förstås inte riktigt en häst längre!)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vet inte om vård är rätta underforumet men det var det närmaste till min fråga. Jag känner en häst på ridskolan som gillar att gosa, få...
Svar
6
· Visningar
938
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp