Är på jakt efter ett regntäcke!

C

chrisse

Är på jakt efter ett regntäcke.

Har tittat på Sverigetäcken som är min favorit men tycker att de nya modellerna är lite tveksamma (jag har gamla modellerna som är jättebra men regntäcket har börjat göra sitt nu)

Så.. Är på jakt efter ett nytt.
Har smygtittat lite på Event.. Man kunde tydligen reglera bogvecken på dom?

Eller har ni några tips?

Mina Krav:
Bogveck
Under 1000-lappen!

:)
 
Jag har väldigt bra erfarenhet av Sverigetäckets täcken (nyare modellerna)...ingen av dom har läckt, dom har hållt för både bitar och annat bus :)

Har testat dom i två olika prisklasser och äl lika nöjd med det billiga som det dyra!!
Har detta och detta har en kompis som har detta och hon är super nöjd!!!
 
Jag kan inte rekommendera Sverige Täcken, då jag har haft hästar som kommit med såna. Anledningen är att de är för långa från bogar till manke i överkant och lägger sig "bakom" manken och ger tryck.. Så om du väljer sverige täcket så försök hitta ett med halvhals så du får lite bättre passform framtill..
Sen tycker jag att du ska kolla på threadstones täcken domhar passform som funkar på de flesta hästar och i lite lägre prisklass. Har ofta snabbspännen och halvhals, bra kvalité!

Också Olympic har gjort nya regntäcken som jag har sett på blid och klämt på i verkligheten, kostar runt 1000 och ser ut att passa mycket bra!!

har själ ett regntäcke som jag köpte på mässan i Göteborg för ett år sedan. Märket heter Cavaletti Of Sweden, det är höga bogveck och riktigt bra passform!!! kostade 500 på mässan...


Lycka till.. Det finns en stor stor djungel av täcken!! Åk till Eko-hallen för billigare täckenb. Vlil du spara pengar och ha ett täcke till en häst som är lite maffigare typ så är Shires billiga och bra! Dom kan du få för ca 450 kr! Mycket prisvärda!!!

(Jag har precis köpt vintertäcke till min pålla och slutade upp på ett Mark Todd med lös hals till för 1500:- var outstanding i passform!!)


mvh MaLinn :bow:
 
Har ett event- vintertäcke med halvhals och reglerbart bogveck- är helnöjd med passformen- du borde kunna hitta ett under 1000-lappen- särksilt om det bara ska vara regntäcke och inte vinterfodrat. Jag gav 1200:- för mitt vintertäcke som är varmfodrat- iof var priset nedsatt..
 
Shires, min favorit iallafall, bra kvalitet, och inte alls dyra :)
 
Shires skulle jag nog testa, Patsys höll tätt trots drygt ett dygns regnande, har bogveck också. Hon her ett Typhoon, ljusblått :love:
 
Rekomenderar inte sverigetäckerna. har haft ett regntäckte till ponnyn i det märket, Tyckte inte att det höll tätt, och det tog lång tid att torka när det blibit blött igenom.
En tjej jag känner köpte ett nytt sverigetäcke, regn, i höstas, och hon sa att hennes häst blivit blöt igenom redan första dagen, så hon skulle skicka tillbaka det!
Har ett sverige"-stalltäckte nu, (köpte det endast för att jag fick det för halva priset) Dessa täcken har (vad jag har sett) lite halvjobbiga bogspännen. = lång rem som ska igenom några d-ringar å tillbaks. Men de är juh iofs snygga..
Köpte ett regntäckte från hööks för ca 3 år sedan. Jättebra, å billigt! Har aldrig blibit blött igenom, och torkar snabbt, bara på en liten stund :) Det har inte bogveck, men det har heller aldrig skavt..
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 805
Senast: NOC14
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 310
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Shixle
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp