Bukefalos 28 år!

Är sååå förbannad!

J

Juvelflickan

Hejsan!

I våras s å fick min pålla en kraftig smäll på hasspetsen. Hon stod i Skara i fem dagar och blev bättre och bättre. Efter ett tag så blev hon sämre och sämre och en annan veterinär kollade på henne. Han sa att det enda som skulle göras var att sätta en pistol mot pannan på hästen och avlossa. Han kände knappt på benet.

Vi ringde till Skara de höll verkligen inte med och satte pållan på ny pencillin m.m. Hon blev bättre och är fullt frisk idag!


En annan häst vart halt i stallet samma veterinär sade att den hästen hade kotledsinflammation och dömde ut denne också...

Hästen blev frisk och är pigg som innan idag!


Nu är det fyra hästar i stallet som är halta.. Han säger att alla har kotledsinflammation...? Hur tänker människan? Det är nog det enda han kan... Kotledsinflammation.


Jag blir så förbannad, tänk om inte vi skulle ringt upp till Skara, då skulle min ögonsten inte vart vid liv idag... Tack Skara :bow:


Har ni vart med om något liknande?

Helst skulle jag vilja stämma honom... Eh, går det?


/Frida :banana:
 
nej,eller jo,du kan säkert stämma honom,men du kommer ingen vart med det,jag var i samma sits inte så lenge sedan och frågade også efter hjälp her inne på buke.
svaret jag fick var att dom også kan göra fel och är bara människor,( jag tycker dock att dom skall veta vad dom håller på med och vara säkra i sin sak när det handlar om själva livet till en häst )
du kan stämma dom,men du kommer inte komma nån väg med det.
jag tror også du skall skriva in dette på juridik då det handlar om en dom du önskar sätta :confused:
 
Hmm... Helst skulle jag vilja dömma ut honom själv :p

Mwahaha!

/Frida :banana:
 
Om du vill kan du få vår distriktsveterinär istället? :devil:

Han skriver ut Hippotrim på telefon. Mot allt. Kommer han inte undan med det remitterar han till klinik per telefon.

Mitt försäkringsbolag har börjat hata honom, de får ersätta onödiga jouravgifter nämligen...

Jag har hatat gubben länge, spiken i kistan slog han i när han inte ville åka ut till ett treveckorsföl me dlunginflammation eftersom det var fredag em och han tänkte åka hem och ta det lugnt. Han tyckte per telefon jag kunde ge hipotrim och ringa på måndag igen...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 474
Senast: Habina
·
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 775
Senast: MiniLi
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 460
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp