Är telefonnummret privat för er?

Inte det minsta hemligt. Massor med engelsktalande försäljare som har det och som ringer flitigt.
Där emot så är det inte säkert jag hör att det ringer då jag allt som oftast inte har ljudet på för telefonnummer jag inte har inlagt i mobilen, brukar kolla numer 1 till 2 gånger om dagen för att se om numer som ringt tillhör någon eller om det kommer upp tomt på söksidor.

Undviker helst annonser som inte har telefonnummer men det beror ju på hur mycket jag vill ha det och hur unikt det är.

Helt klart är att det lättaste sättet att få tag i mig är att svänga förbi om den som vill något inte bort för lång bort.
 
Mina telefonnummer (jag har fortfarande en "fast" hemtelefon eftersom det ingår i mitt internetabonnemang) är inte särskilt hemliga eller privata alls. Eftersom jag tidvis arbetat på frilansbasis har det tvärtom varit intressant att vara relativt publik med mina kontaktuppgifter. MEN sedan många år outar jag aldrig telefonnummer eller mailadress i annonser, det finns helt enkelt för många gränslösa personer. Den som är seriöst intresserad av [det jag säljer] tar första kontakten via chatten på Blocket eller Marketplace och jag har aldrig upplevt att det hämmat någon säljprocess.
 
Lägger inte ut mitt nr i annonser. Har varit med om allt möjligt konstigt folk som ringer och sms,ar om helt andra saker än just det i annonsen. Verkar däremot köparen seriös så kan jag lämna ut nr till den via meddelande.
 
Jag är egenföretagare... dvs inget är speciellt anonymt. Sedan hör jag också till "telefonkatalog-generationen" så att lämna ut mitt telefonnummer är inte speciellt dramatiskt.

Kan det ha att göra med att vi bär med oss vår telefon på kroppen och att därför har många svårt med att lämna ut telefonnumret? Att det faktiskt blir mer fysiskt intimt jämfört med en gammal fast telefon? En tanke bara.
 
Ok... jag har ett nr som jag haft sedan 1999. Jag har en e-post adress jag har haft säkert före mobilen en e-post adress som tillråga på allt är Hotmail...... jag är inte sån som orkar hålla reda på byta hit och dit.... :rofl: :rofl::rofl::rofl:
Jag har också samma telefonnummer som jag haft sen typ millenieskiftet. Det var min pappas nummer från början och så fick jag ta över det när jag fick min första mobiltelefon. Aldrig bytt😁
 
Går folk med på det om ni ska köpa saker begagnat?
Jag säljer själv endast till folk som kan swisha, säger nej till alla andra.
Beror på vad man säljer, en bil jag sålde gjorde jag sällskap med köparen till banken där vi gjorde en överföring av pengarna och gjorde ägarbytet samtidigt.
 
Jag sökte just på mitt nummer och jag har bara ett telefonnummer som min arbetsgivare står för. Så jag är väl lite halvhemlig, utan att bry mig vidare. Jag tycker det är ganska skönt att det inte syns överallt av nån anledning. De jag vill ska ha numret har det och förhoppningsvis ingen annan
 
Beror på vad man säljer, en bil jag sålde gjorde jag sällskap med köparen till banken där vi gjorde en överföring av pengarna och gjorde ägarbytet samtidigt.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer sälja bil privat🤪
Sist jag gjorde det kom köparen med en massa kontanter som jag sen fick ta med till bilfirma när jag skulle köpa nästa bil. Jag minns att jag var jätterädd att det skulle visa sig vara typ falska pengar😳😅
 
Jag är inte restriktiv med mitt nummer. Finns fullt sökbar. Enda gången det varit till besvär var när jag blev uppringd kl 2 på natten av en snubbe som ville fråga om en knöl på katten. Till saken hör att jag hade jour den helgen och hade just lyckats somna.
Som tur var så var det jag som svarade när han ringde för att boka en tid på måndag morgon, så då fick han veta att det inte uppskattades.
Då kan det nog vara besvärligare med halvbekanta som gärna ska fråga om sjuka djur på messenger.
 
Jag delar ut mitt nr till höger och vänster. Utom till kundklubbar för jag vill inte ha en massa reklam-sms. Jag får för många av den sorten ändå.
 
Jag är fullt sökbar (och den enda i kommunen med det namnet), har inga problem med att lägga upp numret i annonser, numret finns med på hemsidorna hos de ideella föreningarna jag sitter i styrelsen hos, och jag har skrivit mitt privata nummer på PowerPoint slides till studenter om de vill kontakta mig (jag gillar inte min jobbtelefon och har lätt för att glömma den och det är inte tillåtet att ha t.ex. båda simkorten i min privata, så jag försöker så mycket som möjligt omdirigera alla samtal till min privata telefon). Visst, det blir några försäljare som ringer (inklusive en del bluffsamtal från UK) men annars har det inte varit något problem..

Någon gång har det till och med hjälpt - en person hade fått ett bluffmail från mittnamn@något-helt-annat där det stod att hon behövde kontakta mig så snart som möjligt. Men eftersom jag var fullt sökbar ringde personen upp istället och frågade, och vi kunde då klura ut att det var ett fejkmail med .ru i slutet (hon hade glömt att kolla) och att hon inte skulle svara på det.
 
Lämnar ut mitt nr utan problem. Och blir nog utdelat endel också i jobbsammanhang.
Däremot syns det inte på Eniro/hitta.
Det är väl på gott och ont att det inte syns. Skönt att slippa försäljare mm och då jag svarar på alla nr som ringer är det skönt att veta att personen som ringer fått mitt nr på legitimt sätt. Antingen från mig själv eller någon jag "känner".
 
För mig är inte telefonnummer något privat, men jag delar inte ut det till höger och vänster i första hand, men det handlar mer om att jag vill undvika spammeddelanden/samtal i den mån det nu går.
 
Jobbar som utesäljare. Telefonen är min bästa vän både den privata och jobb. Har inga problem med att det syns eller blir kontaktad. Lämnar ut det utan att blinka. Blir det spam så blockar jag

Väldigt sällan det ringer försäljare eller någon som jag inte vet vem det är/vill prata med
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 677
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp