Jag har många sparade sms.. (printscreens).
Försökte kolla nu om man kan anmäla via polisens hemsida? Jag vet att de har mkt viktigare saker för sig så jag drar mig liksom från att anmäla. Jag tror verkligen inte att han kommer bli våldsam eller så men börjar ledsna.

Det är tyvärr inte en superunik typ av utredning så du ska inte alls känna att detta inte skulle höra till polisens eller rättsväsendets uppgifter och låta det avhålla dig. Det går enkelt att få upp många träffar på min juridiska informationstjänst genom att slå in "ofredande oönskade kontaktförsök", och det är i princip i alla fall tingsrättsdomar som slutat med böter.

Det är flera tilltalade (både kvinnor och män) som tidigare är ostraffade men som någonstans verkar ha spårat ur och behöver rättsväsendets korrektion för att spåra tillbaka.
 
Det sjuka är att jag börjar tänka att det kanske är ngt JAG signalerar? Jag fattar ju att DET ORIMLIGT ÄR MITT ANSVAR 😅 men ändå. Har en annan snubbe som beter sig som light-versionen av denna.
Skickat ett sms med invit om "dejt". Jag svarade inte. Dock hade han i och för sig den goda smaken att inte fortsätta smsa. MEN han addade mig på facebook (jag accepterade ej) och för ngn dag sen när jag klev ur hissen mötte jag honom och han nästan vrålade "TÖRNIS JAG FÖLJER JU DIG PÅ INSTAGRAM!!!!" (jag har öppen instagram, han är nu blockad).

Jag tänker personligen sågär: Hade jag skickat ett sms med en invit och blivit dissad så hade jag ju gått under jorden. Inte addat personen på facebook och blivit översvallande glad att se personen :rofl:
VAD ÄR FEL MED GUBBAR?
(sorry mitt urspår).
Vissa vill inte acceptera ett nej, för de struntar i vad motparten tycker eftersom de är så absorberade av sina egna tankar, både om sig själva och om situationen.

Om jag hade varit du hade jag skrivit till honom att om han på något endaste sätt ger dig någon form av uppmärksamhet igen så kommer du att polisanmäla honom. Tydligare än så kan det knappast bli, och det kan vara en fördel om han inte ger sig.

Vissa är så infernaliskt tjockskalliga att de försöker hitta nya vägar om de blir stoppade, istället för att backa. Hade en kollega efter mig som inte backade när jag bad honom lämna mig ifred, när jag till slut behövde be chefen prata med honom försökte han hitta andra sätt att kontakta mig som att förfölja mig till personalparkeringen. Slutade med att jag fick tala med en högre chef som jag tror hotade med repressalier på jobbet om han inte backade, men det blev för obehagligt för mig att vara på grund av hans imbecilla tröghet där så jag sa upp mig.
 
Fruktansvärt obehagligt beteende.. Jag hade ringt och pratat med polis, dom borde ju rimligtvis ha svar på om det ska anmälas.

Det finns tyvärr helt gränslösa personer, både män och kvinnor.. Hade en arbetskamrat som va sjukt sliskig, han kunde viska kommentarer som -Jag kan känna på doften om en kvinna har mens.. 🤮 När jag sa ifrån blev han istället bara dum i huvudet..

Vi jobbade på en liten arbetsplats och tillslut fick jag nog och sa att antingen slutar jag eller han. Men tack och lov hade cheferna redan snappat upp detta och väntade typ bara på en legitim anledning att säga upp honom och när jag berättade allt han sagt så rök han med omedelbar verkan, fick inte ens vara kvar på kontoret under uppsägningstiden utan fick gå på dagen efter 15års tjänst.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 590
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen. Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 511
Senast: Eurydome
·
Relationer En småjobbig situation, eller rätt jobbig... En person kontaktade mig via fb och blev rätt påstridig. Ville ringa mig, ville prata...
Svar
18
· Visningar
2 208
Senast: Otherside
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 596
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp