Är telefonnummret privat för er?

Mitt telefonnummer är inte längre sökbart på tex Eniro eller Hitta nätet efter en jobbrelaterad grej. Men jag delar glatt ut det till höger och vänster och har ett nästan unikt namn, så det är nog inte särskilt svårt att få tag på det om man anstränger sig lite.
Jag var länge mycket mer privat med sociala medier, jag hade i princip bara folk jag verkligen kände, men när jag blev lite väl engagerad i föreningar och vissa projekt gav jag upp det, den är fortfarande "privat" så man måste vara "vän" med mig online för att se men jag har mycket fler människor i flödet jag inte känner så mycket IRL så att säga.
 
Jag avskyr prata i telefon (undantag i jobbet) så om jag ska köpa/sälja nåt föredrar jag kontakt på tex messenger. Mitt nr är inte hemligt, men jag lämnar inte ut det i onödan.
 
Jag har inget problem att ge mitt telefonnummer om jag till exempel ska sälja något, men då ska det vara efter överenskommelsen är gjord om att köpa. Oftast handlar detta om större köp, typ en soffgrupp eller en gräslök, hade aldrig gett ut till någon för en tröja eller så.

Är väldigt restriktiv med att ge mitt nummer till sociala kontakter. Ger heller inte sociala media till folk jag inte träffat och tyckt om (med enstaka undantag för distanskolleger och liknande).

:idea:
 
Lämnar inte ut det. Å andra sidan står det på eniro men jag har inte haft igång det numret på många år nu. Har annat som inte står nånstans.
 
Jag använder min jobbtelefon även privat (fullt tillåtet alltså) så det går inte att hitta mitt nummer på nätet men jag är inte sådär värst restriktiv med det.
 
Jag har haft hemligt nummer sen jag flyttade hemifrån, eftersom att då var det en släktings släkting som brukade leta efter folk med vårt efternamn och ringa och vara jobbig. Så jag ville inte att han skulle få nys om mitt nummer eller var jag bodde (nån gång gick han bärsärk och slog sönder fönster hos folk+hotade med yxa, han dömdes även för mordbrand hos min syster en gång så ville verkligen inte att han skulle börja kontakta mig).
Sen när jag skaffade mobil så var det numret tydligen sökbart efter att jag flyttat söderut för nån ringde och frågade efter en person (missbrukare) som de ansåg vara min kille(?). Hade ingen aning om vem de menade men de insisterade på att han var min kille som jag bodde med(???)
Jag förstod senare att denne kille de sökte efter var min andrakusin som flyttat in i hyreshuset där jag bott, och de som letade efter honom hade fått upp mitt mobilnummer när de sökte på adressen så alltså måste jag vara hans flickvän, ansåg de.
Så fick kontakta mobiloperatören och påpeka att de lämnat ut mitt nummer som var hemligt. De rättade det så det inte skulle gå att söka på igen och sen dess har inga kriminella ringt mig.
Så jag tänker inte göra mitt nummer offentligt.
Vården har ju numret, såklart. Ger det bara till folk jag känner och som jag vill ska kunna kontakta mig på telefon. Plus när jag beställer saker via nätet men då är oftast adress o telnr ifyllda automatiskt.
 
Jag lämnar glat ut mitt telefonnummer. Det finns dessutom på eniro, hitta etc precis som min adress gör. Jag är inte hemlig på något vis. Tycker att det är bra att folk kan få tag på mig. Det är ju hela poängen med en telefon. Sen gör jag gärna affärer via messenger eller mail så man har det i text, men det är inget krav. Och eftersom jag bor lite avsides ringer folk gärna och undrar om de åkt fel när de är på väg hem till mig för att hämta någonting.
 
Jag önskar verkligen att telefonnummer och adress inte var offentliga och har ibland funderat på att försöka få bort mitt telefonnummer i alla fall från söktjänsterna. Problemet är att jag har ett yrke där det då och då under yrkeslivet kan förväntas finnas farliga personer som blir arga på mig. Men hittills har jag kommit fram till att så länge min hemadress ska vara offentlig uppgift så ser jag hellre att galningarna ringer snarare än att de söker upp mig i hemmet. Så telefonnumret får ligga kvar.

I andra sammanhang finns ingen poäng med att hemlighålla mitt nummer, mitt namn är unikt så det är ju bara att googla.
 
Mitt nummer som jag inte använder har jag som swish.
Ok... jag har ett nr som jag haft sedan 1999. Jag har en e-post adress jag har haft säkert före mobilen en e-post adress som tillråga på allt är Hotmail...... jag är inte sån som orkar hålla reda på byta hit och dit.... :rofl: :rofl::rofl::rofl:
 
Ok... jag har ett nr som jag haft sedan 1999. Jag har en e-post adress jag har haft säkert före mobilen en e-post adress som tillråga på allt är Hotmail...... jag är inte sån som orkar hålla reda på byta hit och dit.... :rofl: :rofl::rofl::rofl:
Jag har aldrig bytt mail :rofl: Också hotmail. Telefon har jag ju numret kvar men inte i en telefon. För många tokiga människor runtom
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 678
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 663
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp