Är unga tjejer helt fredlösa?

Det här känner jag mig igen i dock! Ingen har sagt det till mig, men jag känner ändå som att jag ska vara tacksam för all den eventuella uppmärksamhet jag får.

BornAgain har verkligen beskrivit det bra. We're damned if we are (snygga) och we're damned if we're not (snygga). Hur fan vill männen att vi ska vara?!

Svar: Peter Dalles rollfigur i ”Ogifta par”:

- hur vill du egentligen att jag ska vara? (förtvivlad kvinna)
- Vad sägs om kåt, glad och tacksam?
 
Okej, du tänker så :up:
Nja, tänker och tänker ... det ÄR ju så. Runkarna begår ett brott, jag tycker att det är viktigt att komma ihåg det. Det framställs ibland som harmlöst och höhö-igt och en del tror att blottarna bara flashar snorren genom att öppna rocken. Men det är jävligt obehagligt när ett as kliver fram och runkar framför en.
 
Sant! Kvinnor/tjejer som inte anses vackra råkar ofta ut för den dubbla skammen: det hände inte eftersom du är ful (fö Trumps försvar vid ett flertal tillfällen) och OM det nu hände ska du vara tacksam över uppmärksamheten (ofta berättat som ett skämt) eftersom du är ful. Vem vill inte ha ett "skott i rättan" eller mercy-fuck

Vackra kvinnor ska ta uppmärksamheten som en "komplimang" och får skit för att de lägger energi på att vara vacker vilket ses som ett tecken på dumhet (I ett samhälle som ser det som närmast brottsligt av kvinnor att vara fula:meh:). Och om de nu inte ville ha uppmärksamhet - varför var de då snygga?:banghead:

Det finns liksom inte något rätt sätt att vara kvinna:rage:
source.gif
 
Nja, tänker och tänker ... det ÄR ju så. Runkarna begår ett brott, jag tycker att det är viktigt att komma ihåg det. Det framställs ibland som harmlöst och höhö-igt och en del tror att blottarna bara flashar snorren genom att öppna rocken. Men det är jävligt obehagligt när ett as kliver fram och runkar framför en.
Absolut!! Det säger jag inte alls emot!
Jag upplever det bara som obehagligt med busvisslingar också och att de ingår i synen av att man får se kvinnor som sexuella objekt oavsett vad kvinnan själv vill eller inte, det är ju inte som att man bara måste busvissla för att man ser någon som man tycker är attraktiv. Det går att låta bli och respektera kvinnan som egen person.
Men det är inte olagligt som du säger.
 
Absolut!! Det säger jag inte alls emot!
Jag upplever det bara som obehagligt med busvisslingar också och att de ingår i synen av att man får se kvinnor som sexuella objekt oavsett vad kvinnan själv vill eller inte, det är ju inte som att man bara måste busvissla för att man ser någon som man tycker är attraktiv. Det går att låta bli och respektera kvinnan som egen person.
Men det är inte olagligt som du säger.
Ja, det är definitivt obehagligt, den där rätten en del män tar sig att bedöma kvinnors utseende och uttrycka det. Och sedan ska man vara glad och tacksam.
 
BornAgain har verkligen beskrivit det bra. We're damned if we are (snygga) och we're damned if we're not (snygga). Hur fan vill männen att vi ska vara?!

Svar: Peter Dalles rollfigur i ”Ogifta par”:

- hur vill du egentligen att jag ska vara? (förtvivlad kvinna)
- Vad sägs om kåt, glad och tacksam?
Som en sexleksak alltså :meh:
 
Ja, det är definitivt obehagligt, den där rätten en del män tar sig att bedöma kvinnors utseende och uttrycka det. Och sedan ska man vara glad och tacksam.
Jag har sett en kvinna i närmsta snabbmatrestaurangen till mitt jobb som jag hajade till första gången inför då jag tyckte att hon var så söt. Men jag kunde tänka efter och bestämde mig för att inte säga något, och har gjort så sen dess. Man tycker ju att män borde kunna tänka efter på samma sätt? :confused::cautious:
 
Jag har sett en kvinna i närmsta snabbmatrestaurangen till mitt jobb som jag hajade till första gången inför då jag tyckte att hon var så söt. Men jag kunde tänka efter och bestämde mig för att inte säga något, och har gjort så sen dess. Man tycker ju att män borde kunna tänka efter på samma sätt? :confused::cautious:
Jag uppfattar nog inte det som samma sak. ”Komplimanger” till okända kvinnor handlar nog mer om att göra ett intrång i hennes sfär än om nåt slags genuin beundran av hennes utseende.
 
Jag menade som i fallet du länkade till, där busschauffören onanerade till kvinnan. Jag känner iallafall personligen att det är en mindre risk att det händer mig än för en mera "vacker" kvinna. Som en slags försvarsmur nästan. Huruvida förankrat det är i verkligheten och statistiken vet jag dock inte.
Känner så väl igen det här. Har i alla år gått och varit orädd för tex våldtäkter för jag är ju "inte knullbar". Samtidigt som jag lik förbannat utsatts för ett antal ofredanden av olika slag. Man blir så jävla hjärntvättad.

Nja, tänker och tänker ... det ÄR ju så. Runkarna begår ett brott, jag tycker att det är viktigt att komma ihåg det. Det framställs ibland som harmlöst och höhö-igt och en del tror att blottarna bara flashar snorren genom att öppna rocken. Men det är jävligt obehagligt när ett as kliver fram och runkar framför en.
Och, inte att förglömma - många våldtäktsmän börjar som blottare och man kan inte veta när han kommer gå från blottning till våldtäkt. Den där till synes harmlösa blottaren kan mycket väl vara farlig.
 
Och, inte att förglömma - många våldtäktsmän börjar som blottare och man kan inte veta när han kommer gå från blottning till våldtäkt. Den där till synes harmlösa blottaren kan mycket väl vara farlig.

Det där är intressant. ”Men de är ju i alla fall ofarliga” har man ofta hört. Men experter brukar i stället säga att alla blottare inte blir våldtäktsmän, men att många våldtäktsmän börjat just med att blotta sig.
 
Det där är intressant. ”Men de är ju i alla fall ofarliga” har man ofta hört. Men experter brukar i stället säga att alla blottare inte blir våldtäktsmän, men att många våldtäktsmän börjat just med att blotta sig.

.... och sedan tycker jag att det skaver att jämföra grader i helvetet, även om jag hellre ser en runkande blottarkuk än har den över mig.

Bara låt bli att kränka andra människor med din kassa sexuppfostran, ditt kräk.
 
Det räknas väl lite grovt att ca 10% av den manliga befolkningen i Sverige har köpt sex vid något tillfälle. Så chanserna att någon manlig bekant i umgängeskretsen har gjort det är relativt stora. Och ja, sexköp sträcker över alla socioekonomiska, religiösa, etniska gränser.
 
Det där är intressant. ”Men de är ju i alla fall ofarliga” har man ofta hört. Men experter brukar i stället säga att alla blottare inte blir våldtäktsmän, men att många våldtäktsmän börjat just med att blotta sig.
Jo men precis. Alla blottare är potentiella våldtäktsmän och det är viktigt att veta om det när man stöter på en. Alla de här råden om att peka och skratta... Alltså, nej. Det är farligt.
#yesallblottare
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp